Menü
Hajóregiszter logó
mégsem

ÁRPÁD

  • Status:
    broken up
    1836-ÁRPÁD, Built DGT-ÁRPÁD class, side wheeler steam ship #1 Óbuda Shipyard of DDSG Budapest/Óbuda HU
    Az Óbudai Hajógyár első hajója, amelynek tervét angliai útján vásárolta Széchenyi, kor technikai színvonalának csúcsát képviselte. A hajó a Budapest Pozsony távot „mindössze” 24 óra alatt teljesítette, s ezzel korának egyik leggyorsabb magyar hajójának számított. A magyarok büszkesége volt továbbá, hogy az angol főgéppel felszerelt hajó magyar fából készült.
    L:56,09m B:14,03m D:1,22m MP:320 LE
    Length overall:56,09 m
    Lenght between perpendiculars:53,03 m
    Extrem breadth:14,03 m
    Beam:6,71 m
    Depth:2,90 m
    Draft:1,22 m
    Main engine type:Boulton & Watt, Soho
    Output of main engine:320 LE
    1844-ÁRPÁD, Rebuilt Óbuda Shipyard of DDSG Budapest/Óbuda HU
    B:13,16m D:1,06m Disp:285t MP:320 LE
    Lenght between perpendiculars:56,98 m
    Extrem breadth:13,16 m
    Beam:7,01 m
    Depth:3,05 m
    Draft:1,06 m
    Displacement:285 t
    Output of main engine:320 LE
    1852-Az első világháborúban megsemmisült.
    1877-
    1897-scrapped