1918-II., Built
SNHG-I. class, screw propelled passenger steamer Schlick-Nicholson Shipyard Budapest/Újpest HU
L:27,18m B:5,20m D:1,50m MP:2x150 LE ▼
Length overall: | 27,18 m |
Extrem breadth: | 5,20 m |
Beam: | 4,60 m |
Fixpoint height: | 5,80 m |
Depth: | 3,45 m |
Draft: | 1,50 m |
Output of main engine: | 2x150 LE |
|
1945- sunk at Budapest.
1946-salvaged, and put in operation again
1951-to Balaton.
1954-capsized and sank in Balatonfüred on May 30. 22 dead. Lifted later that year.
1954-Deák István okl. hajóskapitány, volt nautikai és igazságügyi hajózási szakértő kutatásai alapján a hajó nem volt sem az engedélyezettnél, sem a szokásosnál jobban túlterhelve. Felborulásában szerepet játszhatott, hogy a magas rendszersúlypontú hajó a füredi kikötőből a kikötő előtt zajló vitorlásverseny miatt a szokásos gyakorlattól (kihátrázás a nyílt víz felé) eltérően a parti Deák Ferenc (később Tagore) sétány felé előre indulva jobbforduló közben ráfuthatott az elbontott régi kikötő víz alatt maradt cölöpjére, és ez által kibillenhetett az egyensúlyából.
1957-SIÓFOK, Rebuilt
MHRT-PAJTAS class passenger ship MAHART Siófok Shiprepair Yard Siófok HU
Rebuild az motorship.
L:26,33m B:4,86m D:1,24m MP:2x150 LE ▼
Length overall: | 26,33 m |
Lenght between perpendiculars: | 25,05 m |
Extrem breadth: | 4,86 m |
Beam: | 4,55 m |
Fixpoint height: | 5,29 m |
Depth: | 2,23 m |
Draft: | 1,24 m |
Main engine type: | 2x LÁNG OML 674 |
Output of main engine: | 2x150 LE |
|
1962-DÖMSÖD, Reengine
2x3 D 6 ▼
Main engine type: | 2x3 D 6 |
Output of main engine: | 2x150 LE |
|
1987-kivonják a forgalomból.
200?-Ismeretlen magántulajdonban, kedvtelési célú hajóvá átépítve.
2008-Ismeretlen magántulajdonban, üzemképtelenül a Pilismaróti öbölben áll.