1913-JÓKAI, Épült
DGT-JÓKAI típusú gőzüzemű csavaros személyhajó DGT Óbudai Hajógyára Budapest/Óbuda HU
Alkatrészenként szállították a Balatonra, Siófokon a balparti sólyán szerelték össze (ma: személyhajó-kikötő, 1-es beszállító-hely), vírebocsátása 1913. június 28-án, próbaútja július 2-án történt.
L:28,90m B:4,80m D:1,75m MP:105 LE ▼
Legnagyobb hossz: | 28,90 m |
Legnagyobb szélesség: | 4,80 m |
Fixpont magasság: | 6,66 m |
Oldalmagasság: | 2,50 m |
Legnagyobb merülés: | 1,75 m |
Főgép típus: | gőzgép |
Főgép teljesítmény: | 105 LE |
Holtvizi sebesség: | 15 km/h |
Befogadó képesség: | 250 fő |
|
1945-március 23-án német csapatok Balatonfüreden felrobbantották.
1946-ban kiemelve
1963-JÓKAI, Átépítve
MHRT-JÓKAI típusú motoros személyhajó MAHART Siófoki hajójavító Siófok HU
Átépítés motorhajóvá (a vízvonali vendégtestek a Balatonfüredi Hajógyárban lettek felszerelve) utasszállító motorhajóvá átépítve a selejtezett BUDAPEST (1934) tengerjáró 1947-ben beépített jobb oldali Buckau-Wolf főgépével.
L:31,89m B:5,55m Disp:133-157t MP:300 (400 rpm) LE ▼
Legnagyobb hossz: | 31,89 m |
Legnagyobb szélesség: | 5,55 m |
Vízkiszorítás: | 133-157 t |
Főgép típus: | 1 db Buckau-Wolf DV-136 dieselmotor |
Főgép teljesítmény: | 300 (400 rpm) LE |
Holtvizi sebesség: | 18 km/h |
Befogadó képesség: | 200 fő |
|
1979-ben selejtezve
1980-JÓKAI, Békés megyei KISZ-bizottság, a Körösvidéki Vízügyi Igazgatóság és a Gyulai Áfész megvásárolta. A Doboz-Szanazugi úttörőtábor használta volna vendéglátóipari egységként, de többször gazdát cserélt, végül teljesen tönkrement.
1998-JÓKAI, Átépítve
ÉVÍZIG Tiszalöki Vízlépcső és Hajójavító Üzem, Tiszalök HU
vezető tervező: Kurusa Sándor okl. hajómérnök
L:36,10m B:5,30m D:1,60m Disp:116,8t MP:290 LE ▼
Legnagyobb hossz: | 36,10 m |
Hossz a függélyek között: | 28,25 m |
Legnagyobb szélesség: | 5,30 m |
Szélesség a főbordán: | 4,76 m |
Oldalmagasság: | 2,45 m |
Legnagyobb merülés: | 1,60 m |
Vízkiszorítás: | 116,8 t |
Főgép típus: | Carterpillar 3306 B (DITA) |
Főgép teljesítmény: | 290 LE |
Főgép teljesítmény: | 215 kW |
Hajtómű típusa: | Twindisc MG 509 XMSN, i = 3,83:1 |
|
2000-áthajóztak vele a Dunára,
2002-közúton szállították a Balatonra.