1927-TÜNDE, Épült
IYE-TÜNDE típusú motoros személyhajó IBUSZ Yachtépítő Telepe Balatonfüred HU
Tervezte: dr. Max Oertz hamburgi mérnök a Balatonra. Szlavón tölgyfatest és fedélzet. A Diagonal–Carwell hajótest belső 23 mm vastagságú burkolata diagonális irányban, a külső 28 mm vastagságú burkolat pedig hosszirányban egymás mellé fektetett pallókból állt. Vas bordákkal és vasból készült vízmentes válaszfalakkal épült. A felépítmény teakfából, a burkolatok és berendezések mahagóniból készültek. Az elektromos áramot (120 V, 15A) Ganz egyenáramú dinamó biztosította. Testvérével a CSONGOR-ral azonos méretben készült, azonban attól eltérően már eredetileg is zárt kormányállásal.
L:22,75m B:4,67m D:1,75m ▼
Legnagyobb hossz: | 22,75 m |
Hossz a függélyek között: | 21,20 m |
Legnagyobb szélesség: | 4,67 m |
Fixpont magasság: | 6,23 m |
Oldalmagasság: | 2,85 m |
Legnagyobb merülés: | 1,75 m |
Főgép típus: | Benz MVMR 11 35 dieselmotor |
Holtvizi sebesség: | 16(20) km/h |
Befogadó képesség: | 130 fő |
|
1945- március 25.-én megakadályozva azt, hogy a visszavonuló német csapatok felrobbantsák, Révfülöp előtt a fenékszelep kinyitásával saját személyzete süllyesztette el a KELÉN-nel együtt.
1945- tavaszán a Balatoni hajók közül elsőként kiemelve és 3 napos megfeszített munkával újra üzembe állítva.
1950-TÜNDE, Átépítve
Balatonfüredi Hajógyár Balatonfüred HU
A fa héjazatú hajótest átépítése szegecselt vas hajótestre a Balatonfüredi Hajógyárban. Az első utastérből személyzeti lakóteret alakítottak ki, a főfedélzeten a hátsó utastér lejáratához büféhelységet építettek.
L:23,64m B:4,81m D:1,93m Disp:64-75,7t ▼
Legnagyobb hossz: | 23,64 m |
Hossz a függélyek között: | 22,71 m |
Legnagyobb szélesség: | 4,81 m |
Szélesség a főbordán: | 4,51 m |
Fixpont magasság: | 5,51 m |
Oldalmagasság: | 2,86 m |
Legnagyobb merülés: | 1,93 m |
Vízkiszorítás: | 64-75,7 t |
Holtvizi sebesség: | 10,5 km/h |
Befogadó képesség: | 120 fő |
|
1964-TÜNDE, MAHART Balatoni Hajózási Üzemigazgatóság, Budapest/Siófok, HU.
1972-TÜNDE, Főgépcsere
MAHART Siófoki hajójavító Siófok HU
Főgép csere, és magasított hablemez az orron. A következő években a hajóval a szezonon kívül vontattak
SKL 4 NVD 26-2 (gy.sz.: 552243) ▼
Főgép típus: | SKL 4 NVD 26-2 (gy.sz.: 552243) |
Főgép teljesítmény: | 135 LE |
Hajtómű típusa: | WWüa 172 irányváltó |
Befogadó képesség: | 100 fő |
|
1994-teljes felújítás (vízvonal alatti héjazat teljes cseréje, hidraulikus kormány, 3x220V elektromos rendszer, szennyvízrendszer, fedélzeti elrendezés változása)
2012-TÜNDE, Főgépcsere
BHRT Hajójavító Siófok HU
Főgépcsere
Sole SDZ-165 / DEUTZ BF4M 1013 Mi ▼
Főgép típus: | Sole SDZ-165 / DEUTZ BF4M 1013 Mi |
Főgép teljesítmény: | 160 LE |
Főgép teljesítmény: | 118,0 kW |
|