1898-VASKAPU, Épült
DSchH-VASKAPU gőzüzemű köteles vontatóhajó #844
Danubius-Schönichen-Hartmann Egyesült Hajó- és Gépgyár RT. Budapest/Újpest HU
A mederbe fektetett, közel 2 km hosszúságú, 33,5 mm vastag speciális szerkezetű sodronyt a hajó 2,5m átmérőjű dobra csévélte fel 2x250 LE-s gőzgépével, és így küzdötte fel magát magát és a felcsatolt vontatmányt a jellemzően 18 km/h folyási sebességű Vaskapu-csatornában. A hajó hajócsavarral is rendelkezett. Ha lekötött a sodronyról, akkor a sodronyt egy bójára kötötték át, ahonnan később ismét felvehető volt.
L:53,70m B:7,40m D:2,20m Disp:191t MP:500 LE ▼
Legnagyobb hossz: | 53,70 m |
Legnagyobb szélesség: | 7,40 m |
Oldalmagasság: | 3,20 m |
Legnagyobb merülés: | 2,20 m |
Vízkiszorítás: | 191 t |
Főgép teljesítmény: | 500 LE |
|
1898-1914 a hajó a Vaskapu csatornában előfogatolta a hegymenő vontatmányokat.
1914-ĐERDAP, (VASKAPU) néven, szerb hadizsákmányként szerb lobogó alatt a Fekete tengeren teljesít katonai szolgálatot.
1916-Románia kapitulációja után a VASKAPU hiányában mozdonyos vontatást építenek ki a Vaskapu-csatornánál.
1918-az osztrák-magyar folyami flotilla hajói a Fekete-tenger áthajózása után Herszonban találják meg
1971-selejtezve, Orsova felett partra futtatva.
1990-körül vélhetően szétbontva.