Magyar
  English
fejkep
Dudás László
Adatlap
Hajók
Típus:Magángyüjtemények
Szerző:
Cím:Dudás László
Megjegyzés:
Kiadó:
Hely:
Év:
Hol jelent meg:
Oldal:
Link:

TAURUS gépész kabin 2004.08.01.
A 90-es évek végétől magyar személyzettel üzemelt. Igen hatékonyan. Szerintem amíg magyar kezek gondoskodtak róla, bátran mondhatjuk, hogy a lehető legjobb kezekben volt. Én 2005 januárjában átszálltam az Ariesre, ahonnan 2005 decemberében szálltam ki. Sajnos a TAURUS-ról azóta nem hallottam. Csak olyan kósza híreket, hogy már nincs a D.T.S.G. tulajdonában., de a Jaegers és a D:T.S.G. honlapján sem szerepel a flottalistában.

Felvétel: Dudás László
Feltöltve: 2010. 08. 24. 15:54
Szerkesztő: -kt-

TAURUS

      

ARIES Deutz főgép

Felvétel: Dudás László
Feltöltve: 2010. 08. 24. 15:27
Szerkesztő: -kt-

ARIES

  

ZLATOUST m/s és
ARIES m/s

Felvétel: Dudás László
Feltöltve: 2006. 02. 11. 09:35
Szerkesztő: ---

ZLATOUST

 

ARIES m/s és ZLATOUST m/s

Felvétel: Dudás László
Feltöltve: 2006. 02. 11. 09:33
Szerkesztő: ---

ARIES

 

TAURUS m/s géptér
Én 2002-2005 között dolgoztam rajta gépészként, a hajós könyvem adatai (és akkor a hajólevele szerint is!) közt 2x765 kW volt bejegyezve. Gondolom vagy motorcserén, vagy egy teljesítmény emelésen (tuning ) esett át a gépészet. 2004 áprilisáig 2 db Detriot Diesel 16V-149 típusú motor volt benne. Ez egy igen érdekes, 2 ütemű(!), vegyes vezérlésű (szívás réseken, kipufogás a hengerfej 4 szelepén keresztül), V-16 hengeres nagyfordulatú diesel volt, 2 db mechanikus és 4 db turbófeltöltővel, intercoolerral. Állítólag a MÁV Nohab becenevű mozdonyaiban is hasonló motor volt.
2003 decemberében a jobb főgép olyan mértékben károsodott, hogy a tavaszra tervezett motorcseréjét csak a jobb(!) motoron elvégezték. Így 2003 decembertől 2004 áprilisig igen érdekes felállás volt a gépházban. A jobb főgép egy Caterpillar 3508 B típusú, 8 hengeres V motor, a bal pedig az eredti Detroit Diesel volt. 2004 áprilisában a bal főgép is azonos típusú Caterpillarra lett cserélve. Hmmm, hát ezzel jelentősen megkönnyítették az üzemeltetést. Ilyen felemás motorozást talán a világon nem csinált még soha senki. Szerintem a Guiness Bookba is bekerülhettünk volna... A motor csere érdekessége volt, hogy az addigi kb. 2100 LE, lecsökkent 1980 LE-re.

Felvétel: Dudás László
Feltöltve: 2006. 02. 11. 09:33
Szerkesztő: ---

TAURUS

 

ARIES m/s

Felvétel: Dudás László
Feltöltve: 2006. 02. 11. 09:32
Szerkesztő: ---

ARIES