Menü
Hajóregiszter logó
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

ÁRPÁD

  • Állapot:
    szétbontva
    1836-ÁRPÁD, Épült DGT-ÁRPÁD típusú oldalkerekes gőzhajó #1 DGT Óbudai Hajógyára Budapest/Óbuda HU
    Az Óbudai Hajógyár első hajója, amelynek tervét angliai útján vásárolta Széchenyi, kor technikai színvonalának csúcsát képviselte. A hajó a Budapest Pozsony távot „mindössze” 24 óra alatt teljesítette, s ezzel korának egyik leggyorsabb magyar hajójának számított. A magyarok büszkesége volt továbbá, hogy az angol főgéppel felszerelt hajó magyar fából készült.
    L:56,09m B:14,03m D:1,22m MP:320 LE
    Legnagyobb hossz:56,09 m
    Hossz a függélyek között:53,03 m
    Legnagyobb szélesség:14,03 m
    Szélesség a főbordán:6,71 m
    Oldalmagasság:2,90 m
    Legnagyobb merülés:1,22 m
    Főgép típus:Boulton & Watt, Soho
    Főgép teljesítmény:320 LE
    1844-ÁRPÁD, Átépítve DGT Óbudai Hajógyára Budapest/Óbuda HU
    B:13,16m D:1,06m Disp:285t MP:320 LE
    Hossz a függélyek között:56,98 m
    Legnagyobb szélesség:13,16 m
    Szélesség a főbordán:7,01 m
    Oldalmagasság:3,05 m
    Legnagyobb merülés:1,06 m
    Vízkiszorítás:285 t
    Főgép teljesítmény:320 LE
    1852-új kazán.
    1877-új főgép.
    1897-szétbontva