Magyar
  English
fejkep
JÉGMADÁR
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Besorolás: JÉGMADÁR típusú áruszállító motorhajó
Állapot: ismeretlen
Épült1926
Legnagyobb hossz:19,50 m
Legnagyobb szélesség:4,72 m
Vízkiszorítás:35,8 t
1926-JÉGMADÁR, Szájbély Árpád megrendelésére. Vasból készült, részben nyitott fedélzetű, lapos fenekű, áruszállító, csavaros motorhajó. Az északi parti kőrakodókról (Ábrahámhegy-Szájbély rakodó, Badacsonytomaj, Alsóőrs) főként permi vörös homokkövet fuvaroztak vízépítésekhez (osztályozatlan, vegyes méretű kő), illetve minőségi követ (osztályozott, egységes méretű) épületek, kerítések stb. építőanyagaként.
1929-JÉGMADÁR, Köszegy Antal és Szájbély Árpád hajózási vállalkozás
1934-JÉGMADÁR, Szájbély Árpád hajózási vállalkozó
1945 március 24.-én egy folyamőr tiszt tizenkét kézigránáttal felrobbantotta
1946 nyarára megjavították, és újra munkába fogták a hajót.
1950 végén államosították és eltűnt a Balatonról. Egyes források szerint a Tiszára került, és később Mártélynál elsüllyesztették.

Forrás: Magyar Folyamhajózási Évkönyv, 1934, 1941, Deák István, id. Horváth Imre
Nincs adat!
Nincs adat!

A JÉGMADÁR áruszállító motoros bárka a Balatonon, 1940 körül

Felvétel: Korabeli képeslap
Forrás: Deák István
Feltöltve: 2020. 05. 06. 22:37
Szerkesztő: Kádár Zoltán

JÉGMADÁR

  

Viharban a balatonszárszói strandra kisodródott JÉGMADÁR áruszállító motoros bárka 1935. február 18-án MMKM TEMGY 2019.1.1. 0718

Feltöltve: 2020. 05. 06. 14:20
Szerkesztő: -kt-

JÉGMADÁR

 

JÉGMADÁR áruszállító motoros bárka és a CSUKA motoros halászhajó a már zajló tavaszi jégben kísérletet tesz a fonyódi téli kikötőből való kihajózásra 1942-ben

Forrás: Deák István
Feltöltve: 2020. 05. 05. 23:23
Szerkesztő: Kádár Zoltán

JÉGMADÁR