Magyar
  English
fejkep
JÓKAI
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Épült1913, DGT Óbudai Hajógyára, Budapest/Óbuda, HU
Építette a DGT Óbudai Hajógyára (Budapest) a Balatontavi Gőzhajózási R.T. siófoki sólyáján, Siófok, Sió bal part (ma: személyhajó-kikötő, 1-es beszállító-hely)
Legnagyobb hossz:31,89 m
Hossz a függélyek között:29,36 m
Legnagyobb szélesség:5,29 m
Szélesség a főbordán:5,11 m
Fixpont magasság:6,66 m
Oldalmagasság:2,46 m
Legnagyobb merülés:1,45 m
Főgép típus:gőzgép
Főgép teljesítmény:65 LE
Befogadó képesség:250 fő
Átépítve1963, MAHART Magyar Hajózási RT, siófoki hajójavító üzem, Siófok, HU
Átépítés dízel üzeműre
Legnagyobb hossz:31,89 m
Legnagyobb szélesség:5,55 m
Vízkiszorítás:133-157 t
Főgép típus:1 db Buckau-Wolf DV-136 dieselmotor
Főgép teljesítmény:300 (400 rpm) LE
Holtvizi sebesség:18 km/h
Befogadó képesség:200 fő
Átépítve1998, Tiszalöki Vízlépcső és Hajójavító Üzem, ÉVÍZIG , Tiszalök, HU
Legnagyobb hossz:36,10 m
Hossz a függélyek között:28,25 m
Legnagyobb szélesség:5,30 m
Szélesség a főbordán:4,76 m
Oldalmagasság:2,45 m
Legnagyobb merülés:1,60 m
Vízkiszorítás:116,8 t
Főgép típus:Carterpillar 3306 B (DITA)
Főgép teljesítmény:290 LE
Főgép teljesítmény:215 kW
Hajtómű típusa:Twindisc MG 509 XMSN, i = 3,83:1
1913-JÓKAI, Balatontavi Gőzhajózási RT. Alkatrészenként szállították a Balatonra, Siófokon szerelték össze, vírebocsátása 1913. június 28-án, próbaútja július 2-án történt.
1927-JÓKAI, Balatoni Hajózási RT.
1945-március 23-án német csapatok Balatonfüreden felrobbantották.
1946-ban kiemelve
1948-JÓKAI, újra üzembe állítva, Balatoni Hajózási Vállalat, Siófok.
1955-JÓKAI, MAHART.
1963-ban a MAHART siófoki üzemében utasszállító motorhajóvá átépítve a selejtezett BUDAPEST tengerjáró (1934) jobb főgépével..
197?-ben selejtezve???
1980-Békés megyei KISZ-bizottság, a Körösvidéki Vízügyi Igazgatóság és a Gyulai Áfész megvásárolta. A Doboz-Szanazugi úttörőtábor használta volna vendéglátóipari egységként, de többször gazdát cserélt, végül teljesen tönkrement.
1998-JÓKAI, Vanyolai Hajózási Kft.
1998-99-ben felújítva az Észak-Magyarországi Vízügyi Igazgatóság Vízlépcső és Hajójavító üzemében Tiszalökön, vezető tervező: Kurusa Sándor okl. hajómérnök
2000 áthajóztak vele a Dunára,
2002-közúton szállították a Balatonra.
2003-JÓKAI, Vanyolai Hajózási Kft, Balatonfüred.
Nincs adat!

JÓKAI 2017 Balatonfüred

Felvétel: Kosztolicz Péter
Feltöltve: 2018. 07. 13. 13:59
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

JÓKAI

   

JÓKAI érkezik Balatonfüredre, 2018.06.17-én

Felvétel: Várkonyi Ádám
Feltöltve: 2018. 06. 20. 14:19
Szerkesztő: Várkonyi Ádám

JÓKAI

 

A JÓKAI gőzös Siófokon 1941-ben.

Forrás: Vatera.hu
Feltöltve: 2018. 02. 07. 13:10
Szerkesztő: - vas -

JÓKAI

 

A JÓKAI gőzös Balatonfüreden a 20-as években.

Forrás: Vatera.hu
Feltöltve: 2018. 02. 02. 17:10
Szerkesztő: - vas -

JÓKAI

 

JÓKAI utasszállító csavaros gőzhajó próbaútja után a siófoki kikötőben 1913-ban. Leltári jelzet: N215

Feltöltve: 2018. 01. 17. 18:57
Szerkesztő: - vas -

JÓKAI

 

A JÓKAI 1990-ben Tiszalökön

Felvétel: Bánhidi Andor (Baja) gyűjteményéből
Forrás: Deák István
Feltöltve: 2017. 08. 06. 21:12
Szerkesztő: Kádár Zoltán

JÓKAI

 

A JÓKAI motoros a BOGLÁR vontájában a Tiszára indul a Sió csatornán 1980-ban

Felvétel: Deák István
Forrás: Deák István
Feltöltve: 2017. 07. 19. 23:00
Szerkesztő: Kádár Zoltán

JÓKAI

     

JÓKAI motoros 1972-ben Siófokon

Felvétel: Deák István
Forrás: Deák István
Feltöltve: 2017. 06. 07. 22:40
Szerkesztő: Kádár Zoltán

JÓKAI

  

A JÓKAI gőzös behajózik Balatonföldvárra 1952-ben

Felvétel: Kostyál Ferencné Fejes Mária (Siófok) gyűjteményéből
Forrás: Deák István
Feltöltve: 2017. 05. 31. 22:48
Szerkesztő: Kádár Zoltán

JÓKAI

   

A JÓKAI építésének utolsó fázisa, készre szerelés a vízen 1913-ban Siófokon

Felvétel: Kenedy Ferenc hagyatéka/BRTK könyvtár, Siófok
Forrás: Deák István
Feltöltve: 2017. 05. 07. 17:57
Szerkesztő: Kádár Zoltán

JÓKAI

    

A JÓKAI csavargőzös 1913-as építési táblája „ritka lenyomata” Magyarország történelmének: feliratából az 1919-es Tanácsköztársaság alatt ki kellett takarni az „ELSŐ CS. ÉS KIR.” szövegrészt. Az ország 133 napig tartó politikai kitérőjét követően a kitakaró lemezt nem levették, hanem új építési táblát kapott a hajó. A hajósok ezt az 1913-as (eredeti) táblát megőrizték — bár a hajót a II. világháború balatoni harcai idején felrobbantották, majd kiemelték és újjáépítették, 1963-ban átépítették és korszerűsítették —, és így kerülhetett elő 1972-ben a hajó horgonylánc-kamrájából.

Felvétel: Deák István
Forrás: Deák István
Feltöltve: 2017. 04. 23. 22:55
Szerkesztő: Kádár Zoltán

JÓKAI

  

JÓKAI Balatonfüreden 2003 szeptemberében

Felvétel: Lovász Benedek
Forrás: Lobe97
Feltöltve: 2016. 12. 25. 22:28
Szerkesztő: Lovász Benedek

JÓKAI

    

JÓKAI 2016 Tihany

Felvétel: Kosztolicz Péter -
Feltöltve: 2016. 12. 22. 15:28
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

JÓKAI