Magyar
  English
fejkep
TOTILA exSEVASTOPOL exMAGYAR VITÉZ
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Besorolás: MAGYAR VITÉZ típusú, tengeri áruszállító hajó
Állapot: elsüllyedt
Épült1942, Ganz és Tsa. Villamossági-, Gép-, Waggon- és Hajógyár RT., Budapest/Újpest, HU, #1463
diesel-elektromos meghajtás
Legnagyobb hossz:94,00 m
Hossz a függélyek között:86,00 m
Legnagyobb szélesség:13,70 m
Oldalmagasság:6,90 m
Legnagyobb merülés:5,95 m
Vízkiszorítás:5300 t
DWT:3900
Főgép típus:Ganz-Jendrassik VIII. JhR. 216
Főgép teljesítmény:4 X 400 LE
Holtvizi sebesség:11 csomó
1942-MAGYAR VITÉZ, Magyar Kereskedelmi Tengerhajózási RT, Budapest, HU (A Barta József érdekeltségi körébe tartozó céggel 1939-ben köttetett hajóépítési szerződés szerint magyar használatra épülő hajót, az 1940. szeptember 3-án aláírt magyar-szovjet kereskedelmi szerződés értelmében – a Ganz nemtetszése mellett – a szovjet félnek ígérték a Magyarországnak akkor különösen fontos szovjet nyersanyagimportért cserébe. A hajók nevét ekkor változtatták meg).
1943-SEVASTOPOL, SU
1943 Németország Galacon lefoglalja haditengerészeti szállításokra.
1943-TOTILA, német Tengerhajózási Birodalmi Biztosság, Berlin, D
1944. 05. 10.-én orosz bombatalálat következtében kigyullad és a Herszon-fok mellett elsüllyed a Fekete-tengeren.

E sorozatból a megépült kettő mellé eredetileg még két egységet terveztek MAGYAR FELVIDÉK és MAGYAR ALFÖLD néven. A háború miatt ezek megépítésére már nem került sor.
Nincs adat!

A hadiszínekre átfestett MAGYAR VITÉZ elhagyja az Újpesti-öblöt vontatásban 1943-ban.

       

A MAGYAR VITÉZ és mögötte a MAGYAR TENGERÉSZ az Újpest-öbölben. Leltári jelzet: MMKM TFGY 2017.1.766.

MAGYAR VITÉZ, gépház. Leltári jelzet: MMKM TFGY 2017.1.895.

A MAGYAR VITÉZ vízrebocsátása 1942 június 27-én. Leltári jelzet: MMKM TFGY 2017.1.700.

           

A MAGYAR VITÉZ építése az angyalföldi Ganz hajógyárban. Mellette az öbölben a HUNOR, az ETELE, a PIEMONTE és a SZÉCHENYI. Előttük az ÚJPEST úszódaru. Leltári jelzet: MMKM TFGY 2017.1.655.