Magyar
  English
fejkep
VARDAR exDIADAL exVARDAR
Adatlap
Műszaki adatok
Hajótörténet
Ismert tulajdonosok
Források
Besorolás: VARDAR/1905 oldalkerekes gőzüzemű személyhajó
Állapot: szétbontva
Épült1905, Thames Ironwoks, London, GB, #K 83 A
Legnagyobb hossz:42,20 m
Szélesség a főbordán:5,53 m
Oldalmagasság:2,14 m
Főgép típus:két hengeres diagonális compaund gőzgép
Főgép teljesítmény:250 LE
Átépítve1914, Laczkovits József és Tsa Hajó és Kazán Gyár, Budapest/Újpest, HU
1905-PURSELL, London County Council, London, GBR
1905-VARDAR, S.B.D. Első Királyi Szerb Hajózási Társaság, Belgrad, SRB
1914 július 28-án a Tekiján álló hajót a ZAGYVA csavargőzösön Orsováról áthajózó határőrök kéziharcban elfoglalják és Orsovára kísérik,
1914 augusztus 17. előtt a szerb tüzérség az Ogradina-szigetnél menedéket kereső hajókkal együtt elsüllyeszti,
1914-kiemelik és Laczkovits József Hajó- és Kazángyárában Újpesten kijavítják,
1914-DIADAL, Osztrák-Magyar tulajdonban???, AT-HU
1918-végén szerb csapatok elfoglalják,
1919-VARDAR, S.B.D., Belgrad, SHS
1930-33 kivonják a forgalomból.
1940-45 lebontják.

Nincs adat!

A DIADAL roncsainak kiemelése 1917-ben

Feltöltve: 2006. 03. 17. 14:05
Szerkesztő: Horváth József

DIADAL