Magyar
  English
fejkep
MAHART Újpesti Hajójavító
Adatlap
Történet
Hajók
Ország:HU
Város:Budapest/Újpest
Aktív:1954-2004
Az I. Világháború után a MFTR Komáromi Hajóműhelyének berendezéseit még viszonylag időben Újpestre menekítették, ahol az alapját képezték a MFTR, illetve a későbbi MAHART Hajójavítónak. 1954 végén a Szovjetunió megszüntette érdekeltségét a veszteségessé vált magyar hajózásban és létrejött a Magyar Hajózási Részvénytársaság. A vállalat kezdetben az örökölt régi hajókkal folytatta üzemét, de az 1950-es évek végén megindult a hajópark korszerűsítése. E miatt szükségessé vált a MAHART újpesti hajójavító üzemének fejlesztése is. A dízelesítés keretében a régi csavargőzösöket, és kisebb személyhajókat átalakították. Az önálló mozgást biztosító "Z" hajtóművel ellátott 400 tonnás uszályhajókból 1962 és 1968 között 33 darab épült. A hajójavító főleg a 60-as évektől gyártott saját részre hajókat saját fejlesztésben. Az Újpesti Hajójavítóban épült 700 személyes kirándulóhajók, a TÁNCSICS? RÁKÓCZI, HUNYADI még ma is szállítják az utasokat a Dunakanyarba. Az 1960-as években a tolóhajózás egyre nagyobb teret hódított a Dunán. Megkezdődött a motoros vontatók toló-vontató hajóvá alakítása. Elsőként a MISKOLC átépítésére került sor 1967-ben. Az ugyancsak 1967-ben üzembe helyezett KŐSZEG már az új típusú toló-önjáró egységek prototípusa volt. Az Európa típusú önjáró hajók már a csatornahajózás követelményeinek megfelelően épültek. A BUDA (eredeti neve "DET-1 ") is a MAHART Hajójavító újpesti üzemében épült 1977-ben, ugyanott, ahol az 1991-ben vízrebocsátott BAROSS, amely a MAHART legnagyobb és legkorszerűbb folyami önjáró motoros áruszállító hajója volt. A Balatonra is készültek itt hajók, az előző korok karcsú hajóihoz képest ormótlannak tűnő, a MAHART Hajójavító újpesti üzemében épített motoros katamaránok, 1979-ben a SIÓFOK és a BADACSONY, 1981-ben a FÜRED.
Jogelődök

351 ÁLLÓHAJÓ 2019 Esztergom

Felvétel: 2019. 07. 18.
Forrás: Jónás Bence
Feltöltve: 2019. 07. 18. 21:17
Szerkesztő: Jónás Bence

351

 

A FELSZABADULÁS Visegrád előtt 1961-ben.

Forrás: FORTEPAN
Feltöltve: 2019. 07. 11. 11:20
Szerkesztő: - VasP -

IV. KÁROLY

   

RÁKÓCZI 2019.07.04. Vigadó tér

Felvétel: Jónás Bence
Forrás: Jónás Bence
Feltöltve: 2019. 07. 07. 18:31
Szerkesztő: Jónás Bence

RÁKÓCZI

 

VÉN DUNA 2019.07.02. Budapest

Felvétel: Jónás Bence
Forrás: Jónás Bence
Képpozíció
Feltöltve: 2019. 07. 07. 17:37
Szerkesztő: Jónás Bence

VÉN DUNA

 

LX- ARTUR 2019 Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter
Feltöltve: 2019. 06. 28. 10:17
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

ARTUR

 

ATTILA 2019 Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter
Feltöltve: 2019. 06. 20. 15:43
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

ATTILA

  

RÁKÓCZI
2019
Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter
Feltöltve: 2019. 06. 13. 17:51
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

RÁKÓCZI

 

RÁKÓCZI
2019
Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter
Feltöltve: 2019. 05. 28. 14:36
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

RÁKÓCZI

  

PETŐFI 2019 Neszmély

Felvétel: Kosztolicz Péter
Feltöltve: 2019. 05. 28. 14:32
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

PETŐFI

  

FK 301

 

VÉN DUNA 2019 Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter
Feltöltve: 2019. 04. 15. 16:58
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

VÉN DUNA

    

SOPRON 2019 Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter
Feltöltve: 2019. 04. 15. 16:55
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

SOPRON

    

IPOLY 2019 Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter
Feltöltve: 2019. 04. 12. 15:02
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

IPOLY

  

A BOSS Vácnál 2019 áprilisában

Felvétel: Pinke József
Forrás: Pinke József
Feltöltve: 2019. 04. 11. 18:31
Szerkesztő: Kádár Zoltán

A BOSS

  

HUNNIA
2019
Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter
Feltöltve: 2019. 04. 09. 19:18
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

HUNNIA