Magyar
  English
fejkep
MAHART Újpesti Hajójavító
Adatlap
Történet
Hajók
Ország:HU
Város:Budapest/Újpest
Aktív:1954-2004
Az I. Világháború után a MFTR Komáromi Hajóműhelyének berendezéseit még viszonylag időben Újpestre menekítették, ahol az alapját képezték a MFTR, illetve a későbbi MAHART Hajójavítónak. 1954 végén a Szovjetunió megszüntette érdekeltségét a veszteségessé vált magyar hajózásban és létrejött a Magyar Hajózási Részvénytársaság. A vállalat kezdetben az örökölt régi hajókkal folytatta üzemét, de az 1950-es évek végén megindult a hajópark korszerűsítése. E miatt szükségessé vált a MAHART újpesti hajójavító üzemének fejlesztése is. A dízelesítés keretében a régi csavargőzösöket, és kisebb személyhajókat átalakították. Az önálló mozgást biztosító "Z" hajtóművel ellátott 400 tonnás uszályhajókból 1962 és 1968 között 33 darab épült. A hajójavító főleg a 60-as évektől gyártott saját részre hajókat saját fejlesztésben. Az Újpesti Hajójavítóban épült 700 személyes kirándulóhajók, a TÁNCSICS? RÁKÓCZI, HUNYADI még ma is szállítják az utasokat a Dunakanyarba. Az 1960-as években a tolóhajózás egyre nagyobb teret hódított a Dunán. Megkezdődött a motoros vontatók toló-vontató hajóvá alakítása. Elsőként a MISKOLC átépítésére került sor 1967-ben. Az ugyancsak 1967-ben üzembe helyezett KŐSZEG már az új típusú toló-önjáró egységek prototípusa volt. Az Európa típusú önjáró hajók már a csatornahajózás követelményeinek megfelelően épültek. A BUDA (eredeti neve "DET-1 ") is a MAHART Hajójavító újpesti üzemében épült 1977-ben, ugyanott, ahol az 1991-ben vízrebocsátott BAROSS, amely a MAHART legnagyobb és legkorszerűbb folyami önjáró motoros áruszállító hajója volt. A Balatonra is készültek itt hajók, az előző korok karcsú hajóihoz képest ormótlannak tűnő, a MAHART Hajójavító újpesti üzemében épített motoros katamaránok, 1979-ben a SIÓFOK és a BADACSONY, 1981-ben a FÜRED.
Jogelődök

FÜRED
2018
Fonyód

Felvétel: Kosztolicz Péter
Feltöltve: 2018. 09. 13. 01:25
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

FÜRED

 

BODROG 2018.09.08-án Linzben német lobogó alatt.

Felvétel: Jáky Gábor
Forrás: Jáky Gábor
Képpozíció
Feltöltve: 2018. 09. 08. 20:15
Szerkesztő: Jáky Gábor

BODROG

  

VÉN DUNA ex-GULÁCS ex-SZENTENDRE ex-LV

Feltöltve: 2018. 09. 05. 23:52
Szerkesztő: Kádár Zoltán

VÉN DUNA

 

ATTILA ex-HALÁP ex-ZEBEGÉNY ex-LIV

Feltöltve: 2018. 09. 05. 23:51
Szerkesztő: Kádár Zoltán

ATTILA

 

HUNNIA ex-TAHI ex-LIII

Feltöltve: 2018. 09. 05. 23:49
Szerkesztő: Kádár Zoltán

HUNNIA

  

A BOSS ex-BAKONY ex-ERCSI ex-TBILISZI ex-LI

Feltöltve: 2018. 09. 05. 23:48
Szerkesztő: Kádár Zoltán

A BOSS

 

MISKOLC 1489-nél (2018 augusztus)

Felvétel: Pethő Dávid
Forrás: Pethő Dávid
Feltöltve: 2018. 08. 26. 16:58
Szerkesztő: Pethő Dávid

MISKOLC

   

BADACSONY
2018
Balatonfüred

Felvétel: Kosztolicz Péter
Feltöltve: 2018. 08. 16. 15:06
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

BADACSONY

     

HUNYADI 2018 Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter
Feltöltve: 2018. 08. 03. 15:15
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

HUNYADI

  

ATTILA 2018 Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter
Feltöltve: 2018. 08. 03. 13:14
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

ATTILA

  

RÁKÓCZI
2018
Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter
Feltöltve: 2018. 07. 31. 01:43
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

RÁKÓCZI

 

HUNYADI 2018 Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter
Feltöltve: 2018. 07. 31. 01:22
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

HUNYADI

 

HUNYADI 2018 Budapest

Felvétel: Kosztolicz Péter
Feltöltve: 2018. 07. 26. 15:18
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

HUNYADI

 

SIÓFOK 2017 Balatonfüred

Felvétel: Kosztolicz Péter
Feltöltve: 2018. 07. 13. 14:29
Szerkesztő: Kosztolicz Péter

SIÓFOK