1953-MAZOWSZE, Épült
MAZOWSZE típusú tengeri személyhajó #1600
Gheorgiu Dej Hajógyár Budapest/Újpest HU
L:60,33m D:3,95m MP:2x800 LE ▼
Legnagyobb hossz: | 60,33 m |
Hossz a függélyek között: | 55,17 m |
Szélesség a főbordán: | 10,60 m |
Oldalmagasság: | 3,20 m |
Legnagyobb merülés: | 3,95 m |
GRT: | 1013 |
Főgép típus: | LANG 8 |
Főgép teljesítmény: | 2x800 LE |
Holtvizi sebesség: | 16 csomó |
Befogadó képesség: | 120 fő |
|
1953-MAZOWSZE, a hajótest acélból, a felépítmény alumíniumból (Váci Hajógyár) készült.
1955-Budapestről a romániai Constantaba vontatták végleges összeszerelésre,
1955-MAZOWSZE, Zegluga Gdanska, Gdansk, PL
1955-12.06.-án érkezik Gdyniába
1955-12.09.-én forgalomba áll a Polskie Linje Oceaniczne cégnél,
1957-03. rövidebb turista utakat jár a Balti-tenger keleti medencéjében,
1969-MAZOWSZE, Polferries, PL Swinoujsccie és Ystad között jár,
1970-05.-KAROLINEN, a Tallin Line vállalat bérletében Stockholm és Mariehamn között közlekedik,
1970-06-zátonyra fut a Saxafjarden 44 utassal a fedélzetén, később levontatják,
1970-06.-07. Stockholm és Gdynia között jár,
1970- 07.-08. Stockholm és Mariehamn között jár,
1970-09. visszaadják a lengyel tulajdonosnak,
1971-MAZOWSZE, bérbeadják a Pol-Marie RT hajózási válllalatna, ismét Stockholm és Mariehamn között jár,
1971-08-09. Södertalje-Hangö és Södertalje-Gdynia között jár,
1971- 09. visszaadják a lengyel tulajdonosnak,
1974-05.-AURORA, Strömma Line hajózási vállalat bérletében,
1974-06.-08. Gavle-Rauma útvonalat járja,
1974-MAZOWSZE visszaadják a lengyel tulajdonosnak, cruiseship-ként üzemel különböző kikötők kaözött.
1983-ban szétbontva a dán Frederikshavn-ban.