Menü
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

181 "Ungherese"

ikonAdatlap
ikonMűszaki adatok
  • 1964-ben épült, 6 db-osra tervezett sorozat egyetlen megépült példánya. A dunai próbautakat követően közúton szállították Jugoszlávián keresztül, 1965 november 5-én érkezett meg Velencébe
    1965-181, Velencei Közlekedési Vállalat.

    A hajó kialakítása a speciális velencei közlekedési követelményeknek megfelelően történt ( pl. laguna hidak magassága) az Olasz Tengeri Regiszter felügyelete alatt. A kissé kiemelt kormányállás az elő utastér mögé került a motortér fölé, ahol a ki- és beszálláshoz szükséges szabad teret lehetett biztosítani.
    A hajó minden tekintetben megfelelt a vevő igényeinek.A tervezett további megrendeléseket nem kaptuk meg, mert a „magyar” hajó beszerzése miatt a velencei hajógyárban kitört sztrájkok a város vezetését korábbi döntésének megváltoztatására kényszerítették
    (Keszthelyi Tibor tervezőmérnök)

    A hajó vonalvezetése (alacsony, íveletlen oldalú hajótest függőleges fartükörrel) miatt nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket ezért további példányok nem követték. (Gilberto Penzo: Vaporetti; 2004 "Aveva uno scafo di linea non felicissima, privo du insellatura tranne nel muscone dei prua simile ai V serie, seizioni di poppa piate con ampio specchio. Anche questo modello non ha avuto seguito.")
  • Épült1964, MHD Váci Gyáregység, Vác, HU
    Legnagyobb hossz:21,5 m
    Hossz a függélyek között:21,0 m
    Szélesség a főbordán:3,80 m
    Oldalmagasság:1,35 m
    Legnagyobb merülés:1,27 m
    Vízkiszorítás:25,0 t
    Főgép típus:Alfa Romeo 1627 MA
    Főgép teljesítmény:144 LE
    Befogadó képesség:150 fő

181 "Ungherese", 1965-, Velence Város Közlekedési Vállalata, Velence, IT