Menü
Hajóregiszter logó
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

ÁRMÁNY exARMANN exÁRMÁNY exARMANN exPHÖNIX

  • Állapot:
    ismeretlen
    1880-PHÖNIX, Épült AKW-ÁRMÁNY típusú gőzüzemű csavaros vontatóhajó G. Siegel Wien Wien A
    D:1,00m Disp:10t MP:75 LE
    Hossz a függélyek között:11,34 m
    Szélesség a főbordán:3,06 m
    Fixpont magasság:3,0 m
    Oldalmagasság:1,50 m
    Legnagyobb merülés:1,00 m
    Vízkiszorítás:10 t
    Főgép teljesítmény:75 LE
    1880-PHÖNIX, ismeretlen tulajdonban
    1901-ARMANN, Cs.Vajda Lídia és Tsa
    1908-ARMANN, Magyar Építő Rt Budapest HU
    1911-"Mind a kalocsai út, mind a növekvő forgalmú hajóállomás igen fontos volt a gerjeniek számára. A rév forgalma jelentősen megnőtt, és így érdemes volt beállítani a századforduló után a motorhajó vontatású kompot. 1901-ig a Spitzer és társa üzemeltette a révet, ezután pedig Cs. Vajda Lídia és társai kapták meg a jogot. A századfordulótól az Armann nevű vontató csavargőzhajó hordta a kompot, melynek a műszaki állapota 1911-re annyira leromlott, hogy a hajózási hatóságok bevonták az engedélyét. Nagyjavítás után újra dolgozhatott, de ekkor már a magyarosabb Ármány néven futott. Tartozott hozzá egy komp és három csónak. Az Ármányon csak 30 személy tartózkodhatott, a fogatok, a jószágok és az áruk a kompon utaztak." Részlet Danis György: Gerjen c. könyvéből
    1911-ARMANN, Átépítve - felújítva
    1911-ÁRMÁNY, Magyar Építő Rt Budapest HU
    193?-további sorsa ismeretlen