Menü
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

ÁRPÁD

ikonAdatlap
ikonMűszaki adatok
  • Besorolás:
    Állapot:
    szétbontva
    1836-ÁRPÁD, DDSG Duna Gőzhajózási Társaság, Wien, A. #8
    Az Óbudai Hajógyár első hajója, amelynek tervét angliai útján vásárolta Széchenyi, kor technikai színvonalának csúcsát képviselte. A hajó a Budapest Pozsony távot „mindössze” 24 óra alatt teljesítette, s ezzel korának egyik leggyorsabb magyar hajójának számított. A magyarok büszkesége volt továbbá, hogy az angol főgéppel felszerelt hajó magyar fából készült.
    1852-új kazán.
    1877-új főgép.
    Az első világháborúban megsemmisült.
  • Épült1836, DGT Óbudai Hajógyára, Budapest/Óbuda, HU, #1
    Legnagyobb hossz:56,09 m
    Hossz a függélyek között:53,03 m
    Legnagyobb szélesség:14,03 m
    Szélesség a főbordán:6,71 m
    Oldalmagasság:2,90 m
    Legnagyobb merülés:1,22 m
    Főgép típus:Boulton & Wat
    Főgép teljesítmény:320 LE
    Átépítve1844, DGT Óbudai Hajógyára, Budapest/Óbuda, HU
    Hossz a függélyek között:56,98 m
    Legnagyobb szélesség:13,16 m
    Szélesség a főbordán:7,01 m
    Oldalmagasság:3,05 m
    Legnagyobb merülés:1,06 m
    Vízkiszorítás:285 t
    Főgép teljesítmény:320 LE