Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
ÁRPÁD
- Állapot:szétbontva1836-ÁRPÁD, Épült DGT-ÁRPÁD típusú oldalkerekes gőzhajó #1 DGT Óbudai Hajógyára Budapest/Óbuda HUAz Óbudai Hajógyár első hajója, amelynek tervét angliai útján vásárolta Széchenyi, kor technikai színvonalának csúcsát képviselte. A hajó a Budapest Pozsony távot „mindössze” 24 óra alatt teljesítette, s ezzel korának egyik leggyorsabb magyar hajójának számított. A magyarok büszkesége volt továbbá, hogy az angol főgéppel felszerelt hajó magyar fából készült.L:56,09m B:14,03m D:1,22m MP:320 LE ▼
Legnagyobb hossz: 56,09 m Hossz a függélyek között: 53,03 m Legnagyobb szélesség: 14,03 m Szélesség a főbordán: 6,71 m Oldalmagasság: 2,90 m Legnagyobb merülés: 1,22 m Főgép típus: Boulton & Watt, Soho Főgép teljesítmény: 320 LE 1836-ÁRPÁD, DDSG Duna Gőzhajózási Társaság Wien A #81844-ÁRPÁD, Átépítve DGT Óbudai Hajógyára Budapest/Óbuda HUB:13,16m D:1,06m Disp:285t MP:320 LE ▼Hossz a függélyek között: 56,98 m Legnagyobb szélesség: 13,16 m Szélesség a főbordán: 7,01 m Oldalmagasság: 3,05 m Legnagyobb merülés: 1,06 m Vízkiszorítás: 285 t Főgép teljesítmény: 320 LE 1852-új kazán.1877-új főgép.1897-szétbontva