Menü
Hajóregiszter logó
mégsem
Accept
Cookie settings
The hajoregiszter.hu website uses cookies for convenient operation. By continuing to use this site, you consent to the storage of cookies on your computer.

BALATON exFK 312 exIRMA exMOHÁCS exALEXANDRIA exPETŐFI exBALATON

  • Status:
    withdrawn from service
    1872-BALATON, Built SchH-BALATON class, screw propelled steam tug #6 Hermann Schönichen Shipmachine & Boiler Works Budapest/Újpest HU
    L:27,40m B:4,68m D:1,20m MP:80 LE
    Length overall:27,40 m
    Extrem breadth:4,68 m
    Depth:2,50 m
    Draft:1,20 m
    Main engine type:M. Schimmelbusch (Wien) compaund steam engine
    Output of main engine:80 LE
    1874-
    1877-BALATON, Rév-fülöp-Boglári Gőzhajózás (Steamshipping of Révfülöp-Boglár Co.)
    1878-PETŐFI, United Körös River Steamshipping Co. Szarvas HU
    1878-the ship was moved to the Danube
    1879-ALEXANDRIA, Albrecht Főherczeg Uradalma Apatin HU
    1881-
    1892-MOHÁCS, Rosenfeld Simon, Mohács, HU
    1893-MOHÁCS, Rebuilt United Schönichen-Hartmann Shipyard, Machine & Boiler Works Budapest/Újpest HU
    L:30,3m B:6,00m D:1,4m Disp:116,00t MP:100 LE
    Length overall:30,3 m
    Lenght between perpendiculars:28,00 m
    Extrem breadth:6,00 m
    Beam:4,9 m
    Depth:1,98 m
    Draft:1,4 m
    Displacement:116,00 t
    Output of main engine:100 LE
    1899-IRMA, Schödl Károly, Budapest, HU
    1911-(1913?) IRMA, Sand and Gravel Transportation Co., Budapest, HU
    1922-IRMA, Újlaki Téglagyár (Brick Factory of Újlak).
    1944-Blown by german troops at 2027,5 km of the Danube
    1951-Lifted up ant transported back to Hungary
    1953-FK 312, Rebuilt Southern Yard of FOKA Budapest HU
    Rebuild az motorship
    L:30,8m B:7,2m D:0,9m Disp:116,00t MP:160 LE
    Length overall:30,8 m
    Lenght between perpendiculars:29,25 m
    Extrem breadth:7,2 m
    Beam:5,31 m
    Fixpoint height:5,68 m
    Depth:1,8 m
    Draft:0,9 m
    Displacement:116,00 t
    Main engine type:Ricardo-Stork S-160. Diesel (4 cylinder.)
    Output of main engine:160 LE
    1972-FK 312, Rebuilt Baja Yard of FOKA Baja HU
    received a new auxiliary machine and electrical equipment.
    1978-rejected after more than 100 working years.
    1981-BALATON, Balatonboglár Council.
    2008-április 17.-én a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal kezdeményezte a hajó védetté nyilvánítását, miután ismeretlen tettesek géppel lefűrészelték és eltulajdonították a hajó bronz hajócsavarját.
    2009-május 7.-én a leromlott állapotú hajó a kora esti órákban gyújtogatás következtében kiégett.
    2011-nyarán pályázati támogatásból a hajótestet helyreállítják. 2012 július 22-én hajózástörténeti kiállítás nyílik a hajóban.