Menü
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

DEVIN

ikonAdatlap
ikonMűszaki adatok
  • Besorolás:
    Állapot:
    ismeretlen
    1921-DEVIN, Ministerium für Öffentliche Arbeiten, Prag, CS
    1921-DEVIN, CSPD, Bratislava, CS.
    1922-Csehszlovák zászló alatt elsőként jut el az al-Dunára
    1945-TORYSA, névre keresztelik miután visszaszolgáltatják a Szovjetunióból, ahová tavasszal került.
    1951-Átépítik, gőzgépeit 2 db. egyenként 240 LE (180kW) teljesítményű Škoda Diesel motorra cserélik
    Az 1960-as évek elején kivonják a forgalomból és leselejtezik.

    A HRON típus jellemző gépi berendezése volt továbbá az a gőzturbina, amely egy 10kW teljesítményű 220V-os áramfejlesztőt hajtott. Ez látta el villamosenergiával azt a hajódarut, amelyet a 2-es és 3-as raktér közé építettek be. Ennek ki- és berakodásnál volt nagy jelentősége az al-dunai kikötőkben, amelyek abban az időben nélkülözték a kikötői darukat.
  • Épült1921, Ganz és Tsa. Danubius Gép-, Waggon- és Hajógyár RT., Budapest/Újpest, HU, #1373
    Legnagyobb hossz:59,40 m
    Hossz a függélyek között:58,00 m
    Szélesség a főbordán:8,21 m
    Oldalmagasság:2,40 m
    Legnagyobb merülés:1,80 m
    Vízkiszorítás:780 t
    DWT:500
    Főgép típus:2 x expanziós kéthengeres gőzgép
    Főgép teljesítmény:2x140 LE
    Hajtómű típusa:2 x hajócsavar
    Holtvizi sebesség:14 km/h
    Átépítve1951, Slovenske Lodenice Komarno, Komarno, SK
    Főgép típus:2xSKODA
    Főgép teljesítmény:2x240 LE
    Főgép teljesítmény:2x180 kW