Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
ELNA exOMAR exMARS
- Állapot:szétbontva▼Callsign:MAGD1919-SOLSTRAALEN, Épült MARS típusú tengeri motoros vitorláshajó Middelfart Skibs Middelfart DKHáromárbocos fatestű motoros schoonerL:38,17m B:9,12m MP:120 LE ▼
Legnagyobb hossz: 38,17 m Legnagyobb szélesség: 9,12 m Oldalmagasság: 4,10 m DWT: 248 GRT: 312 Főgép típus: Alpha 4 cyl ! tak diesel motor Főgép teljesítmény: 120 LE 1919-NOVA SCOTIA néven vízrebocsátva,1919-SOLSTRAALEN, Pr. M.A. Olesen and C.P. Jensen, Arhus, DK1919-SOLSTRAALEN, Talatta Rhederi A/S (M.A. Olesen), Arhus, DK1921-ALBERT MOU, S.P. Andersen, Thurö, DK1921-ALBERT MOU, Rederi A/S Albert Mou (A.E. Sörensen), Svendborg, DK1925-01.18.-án Cuxhavenben összeütközik az angol, Newcastle-ben bejegyzett HETTON gőzössel. Hamburgba vontatják és eladják egy német tulajdonosnak.1925-CHR. SCHIERLOH, Christian Schierloh (J.F. Strenge & Son), Brake, GE1928-STELLA, G. Wenzell, Praha, CS1928-STELLA, Ludwig Ambrosen, Tallin, EST1928-MARS, A. Lambot, Tallin, EST1929-MARS, Darányi K. István Budapest HU1932-MARS, Richard Kilu, Tallin, EST1933-OMAR, P.F. Echles, Hull, GBR1933-11.22. szeszcsempészet miatt lefoglalva Finnországban.1936-ELNA, Yrjanen & Kumpp, Rauma, FI (motorcsere)1954-ELNA, Birger Asén and Hugo Boström, Helsinki, FI1957-ELNA, Brigitta Jensen and Bror Erik Östman, Sippoo, FI1958-ELNA, Aukusti Varakas, Helsinki, FI1959-ELNA, P.Lindquist, E.Gustavsson, R.Gustavsson, B.Johansson, Porvoo, FI1959-60-főgép kivéve.1960-ELNA, J.Sundberg and H.C. Andersen, Beirut, LB1960-Koppenhágába vontatják farakománnyal javításra és új gép (Polar diesel) beépítésére.1960-09.18.-án Hamina és Koppenhága között úton farakománnyal összeütközik a svéd CAPRI motorossal, a stockholmi Möja szigetnél. Jobb oldala súlyosan megsérül. Provizórikus javítás után folytatni tudja útját.1960-11.04.-én érkezik javításra a finn Sibbo-ba.1960-11.18.-án tűzben súlyosan megrongálódik, míg horgonyon áll ugyanott. Egy ember életét veszti. A gépét kiveszik és másik hajóba építik, majd a kiégett testet átvontatják és parthoz kötik a bergaholmeni Rökulla-ban, ahol a viharok lassan elpusztítják. A 80-as években darabokra vágják a vízvonalig.