Menü
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

KISFALUDY

  • Állapot:
    szétbontva
    1846-KISFALUDY, Épült DGT-KISFALUDY típusú oldalkerekes személyszállító gőzhajó DGT Óbudai Hajógyára Budapest/Óbuda HU - 40 LE-s gőzgépét az angliai Penn Gyárból hozatták. A hajó Óbudán gyártott részei tengelyen érkeztek Balatonfüredre, ahol az összeszerelését (szegecselést) végezték (ekkor még nem létezett hajógyár Füreden).*
    L:32,00m B:11,00m MP:40 LE
    Legnagyobb hossz:32,00 m
    Legnagyobb szélesség:11,00 m
    Szélesség a főbordán:4,88 m
    Oldalmagasság:2,74 m
    Főgép típus:Penn compaund gőzgép
    Főgép teljesítmény:40 LE
    1846-KISFALUDY, BGT Balaton Gőzhajózási Társaság Balatonfüred HU
    1846-09.21.-én a balatoni gőzhajózás beindítását szorgalmazó "legnagyobb magyar", Széchenyi István 55. születésnapján indult útjára KISFALUDY néven.
    1847- tavaszán indultak be a rendszeres járatok, ekkor készült el a teherszállítás céljára épített két uszály a FÜRED és a KESZTHELY is.
    1869-KISFALUDY, Átépítve Magyar Belga Gép- és Hajóépítő RT. Budapest/Újpest HU - Fa(vázas) testet új vas testre cserélik, eredeti kazán és gőzgép megmarad
    L:30,00m B:12,00m D:1,40m MP:40 LE
    Legnagyobb hossz:30,00 m
    Legnagyobb szélesség:12,00 m
    Szélesség a főbordán:5,50 m
    Oldalmagasság:2,20 m
    Legnagyobb merülés:1,40 m
    Főgép típus:Penn compaund gőzgép
    Főgép teljesítmény:40 LE
    1869-KISFALUDY, BGT Balaton Gőzhajózási Társaság Balatonfüred HU
    1885-ben Keöd József kapitány utaslétszám korlátozásról döntött.