Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
PETŐFI exSZENT LÁSZLÓ
- (eredetileg tervezett neve JENŐ FŐHERCZEG)Besorolás:Állapot:üzemen kívül
1918-A-3, MFTR, Budapest, HU
1919-ben félig kész állapotban elvontatva Újpestre,
1923-befejezte a MFTR újpesti hajóműhelyében,
1923-SZENT LÁSZLÓ, MFTR, Budapest, HU
1944 őszén a Folyamőrség őrnaszádezrede parancsnokságának törzshajójaként kerül nyugatra.
1944 végén Ausztriában volt.
1946 december l5-én. került haza.
1947-SZENT LÁSZLÓ, MESzHART, Budapest, HU
1950-PETŐFI, MESzHART, Budapest, HU
1955-PETŐFI, MAHART, Budapest, HU
1957-ben átépítve, új vízcsöves kazánnal.
1979-tól a KOSSUTH leállítása után sétahajó Budapesten,
1983 őszén leállítják,
1987-ben Apatinba, a "Boris Kidric" hajógyárba került felújításra, ahol 1989. július 10-én tűz ütött ki. Elpusztult a fő- és a sétafedélzet, felépítmények, vízmentes válaszfalak, csapágybélések kiolvadtak. A felületi korróziót az oltóhab és a víz okozta. A kár kb. 600.000 USD. Pénzhiány miatt a helyreállítás leállt.
2001-ben visszakerült az Újpesti-öbölbe,
2003-PETŐFI, Európa Rendezvényiroda Kft., Budapest, HU
2007-PETŐFI, Zoltán Alapítvány, Neszmély, HU
Jelenleg a neszmélyi Szent Ilona öbölben felújításra vár.
Védett műszaki emlék, 337-es azonosítószámon Épült 1918, MFTR Komáromi Hajóműhely, Komárom, HU Legnagyobb hossz: 62,35 m Hossz a függélyek között: 60,00 m Legnagyobb szélesség: 15,63 m Szélesség a főbordán: 8,00 m Fixpont magasság: 6,90 m Oldalmagasság: 2,50 m Legnagyobb merülés: 1,40 m Főgép teljesítmény: 580 LE Átépítve 1957, MAHART Újpesti Hajójavító, Budapest/Újpest, HU Legnagyobb hossz: 62,40 m Hossz a függélyek között: 60,00 m Legnagyobb szélesség: 15,63 m Szélesség a főbordán: 8,00 m Fixpont magasság: 7,35 m Oldalmagasság: 2,56 m Legnagyobb merülés: 1,45 m Főgép típus: 1 db Yarrow-rendszerü vízcsöves kazán. Főgép teljesítmény: 580 LE