Menü
Hajóregiszter logó
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

RADETZKY

  • Állapot:
    szétbontva
    1851-RADETZKY, Épült DGT-AUSTRIA típusú gőzüzemű oldalkerekes személyhajó DGT Óbudai Hajógyára Budapest/Óbuda HU
    L:56,28m B:13,20m D:1,07m Disp:258t MP:360 LE
    Legnagyobb hossz:56,28 m
    Hossz a függélyek között:54,25 m
    Legnagyobb szélesség:13,20 m
    Szélesség a főbordán:7,00 m
    Oldalmagasság:2,74 m
    Legnagyobb merülés:1,07 m
    Vízkiszorítás:258 t
    Főgép típus:Escher Wyss &Co / triplex #40
    Főgép teljesítmény:360 LE
    1876- május 26-án a RADETZKY-t al-dunai útján, eltérítették a menetrend szerinti útvonaltól. A román oldalon Gheorgiu Carabia állomáson civil ruhában beszállt kb. 200 fő „bolgárkertész" a hajón átöltözött katonaruhába és Hriszto Botev, a híres költő és szabadságharcos vezérlete alatt arra kényszerítették -írásban is -a hajó kapitányát, Dagober Englendert, hogy a bolgár oldalon Kozlodujnál, a törökök által megszállt oldalon kössön ki. A Dunán először történt hajóeltérítés. Ezzel kezdődött meg a bolgárok szabadságharca. Bulgáriában ma is tisztelettel emlékeznek erre a hajóra, amely számukra olyan, mint nekünk a Nemzeti Múzeum lépcsője.
    1914-selejtezve