Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
RADETZKY
- Állapot:szétbontva1851-RADETZKY, Épült DGT-AUSTRIA típusú gőzüzemű oldalkerekes személyhajó DGT Óbudai Hajógyára Budapest/Óbuda HUL:56,28m B:13,20m D:1,07m Disp:258t MP:360 LE ▼
Legnagyobb hossz: 56,28 m Hossz a függélyek között: 54,25 m Legnagyobb szélesség: 13,20 m Szélesség a főbordán: 7,00 m Oldalmagasság: 2,74 m Legnagyobb merülés: 1,07 m Vízkiszorítás: 258 t Főgép típus: Escher Wyss &Co / triplex #40 Főgép teljesítmény: 360 LE 1851-RADETZKY, DDSG Duna Gőzhajózási Társaság Wien A1876- május 26-án a RADETZKY-t al-dunai útján, eltérítették a menetrend szerinti útvonaltól. A román oldalon Gheorgiu Carabia állomáson civil ruhában beszállt kb. 200 fő „bolgárkertész" a hajón átöltözött katonaruhába és Hriszto Botev, a híres költő és szabadságharcos vezérlete alatt arra kényszerítették -írásban is -a hajó kapitányát, Dagober Englendert, hogy a bolgár oldalon Kozlodujnál, a törökök által megszállt oldalon kössön ki. A Dunán először történt hajóeltérítés. Ezzel kezdődött meg a bolgárok szabadságharca. Bulgáriában ma is tisztelettel emlékeznek erre a hajóra, amely számukra olyan, mint nekünk a Nemzeti Múzeum lépcsője.1914-selejtezve