Menü
Hajóregiszter logó
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

SAVA exNF3952 exDALJ exSAVA exSMS BODROG

  • Állapot:
    állóhajó
    1902-SMS BODROG, Épült DSchH-BODROG típusú monitor #903 Danubius-Schönichen-Hartmann Egyesült Hajó- és Gépgyár RT. Budapest/Újpest HU
    L:56m B:9,5m D:1,2m MP:1400 LE
    Legnagyobb hossz:56 m
    Legnagyobb szélesség:9,5 m
    Oldalmagasság:2,2 m
    Legnagyobb merülés:1,2 m
    Főgép típus:schichau dugattyús gőzgép
    Főgép teljesítmény:1400 LE
    Holtvizi sebesség:13 km/h
    1914-07.29.-én a SZAMOS és TEMES monitorokkal együtt, egyszere nyit tüzet Belgrád erődítményeire s ezzel kezdetét veszi az I. Világháború.
    1914-18 között végigharcolja a háborút.
    1918-ban tagja a Fekete-tengeri különítménynek.
    1918-10.31.-én visszatérőben már Magyarország területén a nagy ködben zátonyra fut, s másnap délig így vív túzpárbajt a szerb tüzérséggel. Mivel leszabadulni nem tud, legénysége elhagyja.
    1920-SAVA, Jugoszláv hadizsákmány
    1941-április 12-én önsüllyesztést hajt végre
    1941-SAVA, A kiemelés után Horváth Királyság.
    1944- szeptember 8/9.éjjelén Slavonski Brodnál a személyzet elsüllyeszti és átáll a partizánokhoz.
    1945-SAVA, kiemelés után Jugoszláv Hadsereg.
    1956-ban bontják szét/más forrás szerint 1959-ig SAVA néven szolgálatban
    1966-DALJ, Heroj Pinki. később tanyahajó lett.
    1973-NF3952, Folyami sóder kitermeléshez úszómű
    2005-ben részleges örökségvédelem alá helyezik.
    2015-SAVA, Szerb Védelmi Minisztérium.
    2017-felújítva Apatinban mint múzeumhajó.
    2019--től kiállítva Belgrádban, mint múzeumhajó.