Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
SAVA exNF3952 exDALJ exSAVA exSMS BODROG
- 1904-SMS BODROG néven áll szolgálatba.
1914. 07. 29.-én a SZAMOS és TEMES monitorokkal együtt, egyszere nyit tüzet Belgrád erődítményeire s ezzel kezdetét veszi az I. Világháború.
1914-18 között végigharcolja a háborút.
1918-ban tagja a Fekete-tengeri különítménynek.
1918. 10. 31.-én visszatérőben már Magyarország területén a nagy ködben zátonyra fut, s másnap délig így vív túzpárbajt a szerb tüzérséggel. Mivel leszabadulni nem tud, legénysége elhagyja.
1920-SAVA néven Jugoszlávia hadizsákmánya.
1941 április 12-én önsüllyesztést hajt végre
A kiemelés után a Horvát Királyság SAVA monitora
1944 szeptember 8/9.éjjelén Slavonski Brodnál a személyzet elsüllyeszti és átáll a partizánokhoz.
1945-ben kiemelik
1956-ban bontják szét/más forrás szerint 1959-ig SAVA néven szolgálatban
1966-DALJ, Heroj Pinki. később tanyahajó lett.
1973-NF3952. Folyami sóder kitermeléshez úszómű
2005-ben részleges örökségvédelem alá helyezik.
2015-ben a Szerb Védelmi Minisztérium megvásárolja
2017-ben megkezdődik a felújítása Apatinban
2019-SAVA Épült 1902, Danubius-Schönichen-Hartmann Egyesült Hajó- és Gépgyár RT., Budapest/Újpest, HU, #903 Legnagyobb hossz: 56 m Legnagyobb szélesség: 9,5 m Oldalmagasság: 2,2 m Legnagyobb merülés: 1,2 m Főgép típus: schichau dugattyús gőzgép Főgép teljesítmény: 1400 LE Holtvizi sebesség: 13 km/h