Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
SZŐKE TISZA II. exFELSZABADULÁS exSZENT IMRE exSAS exIV. KÁROLY
- 1917-IV. KÁROLY, Magyar Folyam- és Tengerhajózási Rt. (MFTR).
1919-SAS, MFTR.
1930-SZENT IMRE, MFTR.
1944 végén Ausztriába menekítik
1947 SZENT IMRE, MESzHART.
1950-FELSZABADULÁS, MESzHART.
1955-FELSZABADULÁS, MAHART.
1958-ban a MAHART Újpesti Hajójavító Üzemben átépítve turistahajóvá.
1976-ban selejtezve, állóhajó állományba sorolva.
1978-SZŐKE TISZA II., Szegedi Fürdő és Hőforrás Vállalat.
1979-discohajóként üzemel Szegeden.
2000-SZŐKE TISZA II., Tiszayacht Kft. A Tápéi-öbölben áll.
2010-SZŐKE TISZA II., Technológia Tudásalapú Vállalkozásfejlesztési Nonprofit Kht.
2012-januárjában a part mellé húzott hajó aszimmetrikus kiapadás miatt (a tat bal oldala felült a parti rézsűn, az orr bebukott a víz alá) félig elsüllyedt a jeges Tápéi öbölben. A kiemelésére tett kísérletek sikertelenül jártak.
2012-Tárgyalások, árverések és szakértői vélemények a hajó egyes részeinek védetté nyilvánításáról és megmenthetőségéről. A hajó berendezéseinek egy részét (árbocrúd, árboctalp, kéménybillentő mechanika, horgonycsörlő, szellőző kürtő, 3 hengeres expanziós (Compaund) gőzgép, kormánymű-kormányrendszer, kormánylapát, gőz-segédkormány, lapátkerék-tengely és tengelycsapágyazás, a gép gyártmánytáblája) megőrzendő, védett műszaki emlékké nyilvánították. Ezt követően árverésen értékesítették a hajót egy fémhulladék feldolgozó vállalkozásnak.
2013-vízfelszín fölötti rész részlegesen szétbontva, a megőrzésre kijelölt alkatrészek egy része megsemmisült vagy eltűnt. A bontást végző vállalkozás tönkre ment.
2016-Portás Csaba
2017-A roncs a Hajózásért Alapítvány tulajdonába kerül
2019 októberében a hajótest a víz kiszivattyúzását követően újra úszik
2020 január 23-26 között a KÉSZ Kft. és a MAHARD Kft. sikeresen partra húzza a hajót a Tápéi öböl északi végén Épült 1917, Ganz és Tsa. Danubius Gép-, Waggon- és Hajógyár RT, Budapest/Újpest, HU, #1276 Legnagyobb hossz: 77,40 m Hossz a függélyek között: 75,00 m Legnagyobb szélesség: 15,29 m Szélesség a főbordán: 7,74 m Fixpont magasság: 8,75 m Oldalmagasság: 2,70 m Legnagyobb merülés: 1,50 m Főgép típus: Háromhengeres compound /triplex/ gép. #333 Főgép teljesítmény: 800 LE Átépítve 1958, MAHART Újpesti Hajójavító, Budapest/Újpest, HU Legnagyobb hossz: 80,60 m Legnagyobb szélesség: 15,29 m Oldalmagasság: 2,70 m Legnagyobb merülés: 1,85 m