Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
SZŐKE TISZA II. exFELSZABADULÁS exSZENT IMRE exSAS exIV. KÁROLY
- Állapot:elsüllyedt1917-IV. KÁROLY, Épült Ganz-IV. KÁROLY típusú gőzüzemű oldalkerekes személyhajó #1276 Ganz és Tsa. Danubius Gép-, Waggon- és Hajógyár RT Budapest/Újpest HUL:77,40m B:15,313m D:1,75m MP:840 LE ▼
Legnagyobb hossz: 77,40 m Hossz a függélyek között: 75,00 m Legnagyobb szélesség: 15,313 m Szélesség a főbordán: 7,74 m Fixpont magasság: 8,75 m Oldalmagasság: 2,70 m Legnagyobb merülés: 1,75 m Főgép típus: Háromhengeres compound /triplex/ gép. #333 Főgép teljesítmény: 840 LE Befogadó képesség: 1200 fő 1917-IV. KÁROLY, MFTR Magyar (Királyi) Folyam- és Tengerhajózási RT Budapest HU1919-SAS, MFTR Magyar (Királyi) Folyam- és Tengerhajózási RT Budapest HU1930-SZENT IMRE, MFTR Magyar (Királyi) Folyam- és Tengerhajózási RT Budapest HU1944- végén Ausztriába menekítik1947-SZENT IMRE, MESzHART Magyar-Szovjet Hajózási RT. Budapest HU1950-FELSZABADULÁS, MESzHART Magyar-Szovjet Hajózási RT. Budapest HU1955-FELSZABADULÁS, MAHART Magyar Hajózási RT Budapest HU1958-FELSZABADULÁS, Átépítve MAHART Újpesti Hajójavító Budapest/Újpest HUL:80,60m B:15,29m D:1,85m ▼Legnagyobb hossz: 80,60 m Legnagyobb szélesség: 15,29 m Oldalmagasság: 2,70 m Legnagyobb merülés: 1,85 m 1976-ban selejtezve, állóhajó állományba sorolva.1978-SZŐKE TISZA II., Szeged Vízügyi Hivatal Szeged HU 1979-től discohajóként üzemel Szegeden.2000-SZŐKE TISZA II., Tiszayacht Kft. A Tápéi-öbölben áll.2010-SZŐKE TISZA II., Technológia Tudásalapú Vállalkozásfejlesztési Nonprofit Kht.2012-januárjában a part mellé húzott hajó aszimmetrikus kiapadás miatt (a tat bal oldala felült a parti rézsűn, az orr bebukott a víz alá) félig elsüllyedt a jeges Tápéi öbölben. A kiemelésére tett kísérletek sikertelenül jártak.2012-Tárgyalások, árverések és szakértői vélemények a hajó egyes részeinek védetté nyilvánításáról és megmenthetőségéről. A hajó berendezéseinek egy részét (árbocrúd, árboctalp, kéménybillentő mechanika, horgonycsörlő, szellőző kürtő, 3 hengeres expanziós (Compaund) gőzgép, kormánymű-kormányrendszer, kormánylapát, gőz-segédkormány, lapátkerék-tengely és tengelycsapágyazás, a gép gyártmánytáblája) megőrzendő, védett műszaki emlékké nyilvánították. Ezt követően árverésen értékesítették a hajót egy fémhulladék feldolgozó vállalkozásnak.2013-vízfelszín fölötti rész részlegesen szétbontva, a megőrzésre kijelölt alkatrészek egy része megsemmisült vagy eltűnt. A bontást végző vállalkozás tönkre ment.2016-Portás Csaba2017-SZŐKE TISZA II., Hajózásért Alapítvány Szeged HU