Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
Danubius-Schönichen-Hartmann Egyesült Hajó- és Gépgyár RT., 1896-1906
Adatlap
Épített
- Aktív:1896-1906▼Ország:HUVáros:Budapest/ÚjpestRövid név:DSchHA külföldi és a nagy Mefter megrendelések felvetették, hogy a két nagy gyárat, a Schönichen Hartmannt és a Danubius egyesítsék. Így újabb koncentráció révén 1896-ban létrejött a “Danubius-Schönichen-Hartmann Egyesült Hajó- és Gépgyár Rt.”. Különösen nagy költözködésre nem volt szükség, egyszerűen lebontották a két telepet elválasztó falat. A téli kikötő déli részétől az akkor épülő északi összekötő vasúti hídig terjedő gyár az ország egyik legjelentősebb üzeme lett. A munkások létszáma 2-3000 fő között mozgott, s a befektetések értéke elérte a 2-3 millió forintot. A milleniumi ünnepségeket követő hajómegrendelés csökkenések következtében, nagyméretű kazán, gép, híd- és vagongyártásra is berendezkedett a gyár. Ők építették a VASKAPU kötélhajót, amely 1971-ig segítette a Vaskapu-csatornában felfelé hajózó karavánokat. 1899-ben öt villamos világítással ellátott gőzhajó épült, 1901-ben épült náluk az első kerekes gőzhajó és 1906-ban az első úszódaru. A XX. század első éveiben indult meg a tankuszályok, valamint külföldi licenc alapján, a nagy teljesítményű diesel motorok gyártása. 1906-ban a Danubius-Schönichen-Hartmann Hajógyár gazdái, hogy a profitot növeljék csaknem egészen áttértek a hadihajók építésére. 1904-ben egy monitorpárt (TEMES és BODROG) náluk rendeltek meg. 1906-ban a gyár a Danubius Hajó- és Gépgyár RT nevet vette fel.
1906
#952 ÚJPEST Épült Gőzüzemű úszódaru Megrendelő: Magyar Királyi Földművelésügyi MinisztériumL:28m B:10m D:1,40m#963 PATROUILLENBOOT 'B' Épült Gőzüzemű folyami hadihajó Megrendelő: Osztrák-Magyar Cs.Kir. Duna FlottillaL:28,35m B:4,41m D:0,7m Disp:34,4t MP:2x200 LE