Menü
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

MFTR Komáromi Hajóműhely, 1895-1944

ikonAdatlap
ikonHajók
  • Ország:
    HU
    Város:
    Komárom
    Aktív:
    1895-1944
    A MFTR hajóinak karbantartására 1897-ben Orsován, majd 1898-ban a komoly hajóépítő hagyományokkal rendelkező Komáromban hajóműhelyeket állított fel. A komáromi műhely a Győri Gőzhajózási Társaság győri hajóműhelyének átköltöztetésével jött létre, mivel azt a hajóparkkal együtt megvette a MFTR. A társaság az 1914-ben életbe lépő államszerződés alapján beindított fejlesztési program keretében a komáromi és az orsovai műhelyekben is nagyobb beruházásokat eszközölt, mivel a két műhely a hajók karbantartásán kívül sorozatban épített uszályokat és állóhajókat, sőt Komáromban 1918-ban megkezdődött az A III., A IV. és A V. jelű személyhajók testének építését, amelyekhez a hajógépeket a Ganz-Danubius szállította. Az I. Világháború után a komáromi műhely berendezéseit még viszonylag időben Újpestre menekítették, ahol az alapját képezték a közelmúltig működő MFTR. (illetve MHRT.) Hajójavítónak. 1938-1944 között a visszacsatolt országrésszel együtt Rév-Komárom is Magyarországhoz került, így a MFTR is visszakapta elhagyott telepét és itt ismét folytatott hajóépítő tevékenységet. Itt épültek meg a KOMÁROM és EGER nevű al-dunai motoros vontatóhajók. A II. Világháború után ez a terület ismét Csehszlovákiához került, a telep eredeti helyén, Rév-Komáromban ma is működik az SLK - Slovenske Lodenice Komarno hajógyár.
    Jogelődök
    Jogutódok