Menü
Hajóregiszter logó
mégsem
Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.

Darányi K. István, 1929-1933

ikonAdatlap
ikonLajstrom
  • Aktív:
    1929-1933
    Ország:
    HU
    Város:
    Budapest
    Az I. Világháború után számos próbálkozás mellett Darányi K. István vállalkozása lett a legelhíresültebb, amely megpróbálta a magyar lobogót visszahozni a világtengerekre. A Németországban élő üzletember 1929-ben vásárolta meg első hajóját, és a magyar lajstromba vetette fel. A harmincas évek elején, amerikai mintára a skandináv országok is szesztilalmat rendeltek el. Darányi jó üzletet látva, részt vett a szeszcsempészetben. A vállalkozás mögött apja, a Magyar Szeszipar RT. vezérigazgatója állt, akinek célja a magyar szeszipar termékeinek értékesítése volt a Balti-tenger mellékén. 1931 évben a magyar alkoholcsempész flotta már hét hajóval bonyolította le a zugforgalmat. A hajók mindegyike kb, 150 tonna nagyságú volt a TABOR, HULLÁM, RELIS, és MARS hajók magyar lajstromba kerültek, a másik három egység: NEPTUN, VILMOS és ILONA ideiglenes útlevéllel hajózott. A szeszcsempész hajók kiindulási állomása mindig német kikötő, vagy Danzig volt. A hajók közül a TABOR nem futott be skandináv kikötőbe, hanem a nyílt tengeren látta el a vállalkozás többi hajóját alkoholcsempész rakománnyal. Akcióit Darányi addig folytatta, mígnem a svéd kormány hivatalosan tiltakozott Magyarországánál. Ekkor a Tengerészeti Hivatal megvonta a lobogó viselésének jogát, így a csempészést abbahagyta, a hajókat eladta.
  • 1929
    1933

    1933

    Tengeri áruszállító gőzhajó-C/2.

    ILONA Épült 1894 J.C. Tecklenborg
    L:32,59m B:6,30m MP:300 LE
    NEPTUN Épült 1909 Dundee S. B. Co. Ltd.
    L:37,88m B:6,91m
    RELIS Épült 1882 R. Smith
    L:44,07m B:7,12m MP:260 iHp LE