Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
BALATON exFK 312 exIRMA exMOHÁCS exALEXANDRA exPETŐFI exBALATON
- 1872 június 14, BALATON, Zala-Somogyi Gőzhajó Társulat, Révfülöp, HU.
Az északi parti gazdálkodók által létrehozott társaság 50 személyes hajója, rendszeres járatokat bonyolított le Révfülöp és Boglár között. A hajó kapitánya Szuhányi László volt.
1874-ben áruszállítás céljára hat fauszályt vásároltak, amelyekkel főleg követ és bort szállítottak a már vasúti összeköttetéssel bíró déli partra.
1877-BALATON, Rév-fülöp-Boglári Gőzhajózás (Günsberger Lázár-Greiner Dávid)
1878-a hajó a Dunára került. Más forrás szerint a hajót 1879-ben árverezték el a Balatonról a Dunára
1878-PETŐFI, Egyesült Körösi Gőzhajózási Vállalat (Reinhardt Antal, Fellner József és Szuhányi László, a hajó volt kapitánya), Szarvas, HU. Ezzel a hajóval indult meg a Körösökön a gőzhajózás 1878-ban.
1879-ALEXANDRA, Albrecht Főherceg Uradalma, Bélye.
1881-ben a hajó a Dunán Bezdán és Batina (Kiskőszeg) között közlekedett. (Vízügyi és Hajózási Közlöny 1881. évi 1. szám)
1892-MOHÁCS, Rosenfeld Simon révbérlő, Mohács, HU
1893-ban átépítették, oldallapátjait (?) leszerelték. Új kazánt kapott, gőzgépét felújították.
1899-IRMA, Schödl Károly építési vállalkozó, Budapest, HU
1911-(1913?) IRMA, Budapesti Homok és Kavicsszállító Vállalat, Budapest, HU
1922-IRMA, Újlaki Téglagyár
1926-IRMA, Egyesült Építőipari és Hajózási Rt. (egykori Újlaki Téglagyár)
1930-IRMA, Nagybátony-Újlaki Egyesült Iparművek
1944 végén a 2027,5 fkm-nél (Aggsbach) a németek robbantással elsüllyesztették
1951 június-júliusban kiemelték és hazahozták.
1953-ban átépítve a Vízműépítő Váll. Dunaharaszti Műhelyében és a FOKA V. Déli Műhelyében.
1953-FK 312, FOKA, Budapest, HU
1972-73 telén a FOKA bajai telepén felújították, új segédgépet és villamos berendezést kapott.
1978-több mint 100 éves szolgálat után selejtezve. Évekig Lágymányosi öbölben állt.
1981-A hajót a FOKA Folyamszabályozó és Kavicskotró Vállalat múzeum létesítése céljából térítésmentesen átadta Boglárlelle Nagyközség Tanácsának. A Közlekedési Múzeum és a MAHART Balatoni Hajózási Részvénytársaság jóvoltából visszakerült Boglárra.
1984-ben partra került a balatonboglári kikötőben, ahol ma is megtekinthető. A múzeumi célú hasznosítás kötelezettségét figyelmen kívül hagyva a hajót egy vállalkozónak vendéglátó tevékenység céljára bérbe adták. Az addig hiánytalanul megőrzött belső berendezéseket elbontották.
2008. április 17.-én a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal kezdeményezte a hajó védetté nyilvánítását, miután ismeretlen tettesek géppel lefűrészelték és eltulajdonították a hajó bronz hajócsavarját.
2009. május 7.-én a leromlott állapotú hajó a kora esti órákban gyújtogatás következtében kiégett.
2011 nyarán a "Családbarát örökségvédelem" Komplex turisztikai vonzerőfejlesztés Balatonbogláron (DDOP-2.1.1/D-09-2010-0007) című projekt keretében pályázati támogatásból a hajótestet helyreállítják
2012 július 22-én hajózástörténeti kiállítás nyílik a hajóban. Épült 1872, Schönichen Hermann-féle Hajógépgyár, Gép- és Kazánép. Intézet, Budapest/Újpest, HU, #6 Hossz a függélyek között: 27,40 m Szélesség a főbordán: 4,68 m Oldalmagasság: 2,50 m Legnagyobb merülés: 1,20 m Főgép típus: M. Schimmelbusch (Bécs) compaund gőzgép Főgép teljesítmény: 80 LE Átépítve 1893, Schönichen-Hartmann-féle Egyesült Hajó-, Gép- és Kazángyár, Budapest/Újpest, HU Legnagyobb hossz: 30,3 m Hossz a függélyek között: 28,00 m Legnagyobb szélesség: 6,00 m Szélesség a főbordán: 4,9 m Oldalmagasság: 1,98 m Legnagyobb merülés: 1,4 m Vízkiszorítás: 116,00 t Főgép teljesítmény: 100 LE Átépítve 1953, FOKA V. Déli Műhelye, Budapest, HU Átépítés motoros hajóvá Legnagyobb hossz: 30,8 m Hossz a függélyek között: 29,25 m Legnagyobb szélesség: 7,2 m Szélesség a főbordán: 5,31 m Fixpont magasság: 5,68 m Oldalmagasság: 1,8 m Legnagyobb merülés: 0,9 m Vízkiszorítás: 116,00 t Főgép típus: Ricardo-Stork S-160. Diesel (4 heng.) Főgép teljesítmény: 160 LE