Menü
Hajóregiszter logó
mégsem

BALATON exFK 312 exIRMA exMOHÁCS exALEXANDRIA exPETŐFI exBALATON

  • Status:
    withdrawn from service
    1872-BALATON, Built SchH-BALATON class, screw propelled steam tug #6 Hermann Schönichen Shipmachine & Boiler Works Budapest/Újpest HU
    L:27,40m B:4,68m D:1,20m MP:80 LE
    Length overall:27,40 m
    Extrem breadth:4,68 m
    Depth:2,50 m
    Draft:1,20 m
    Main engine type:M. Schimmelbusch (Wien) compaund steam engine
    Output of main engine:80 LE
    1874-
    1877-BALATON, Rév-fülöp-Boglári Gőzhajózás (Steamshipping of Révfülöp-Boglár Co.)
    1878-PETŐFI, United Körös River Steamshipping Co. Szarvas HU
    1878-the ship was moved to the Danube
    1879-ALEXANDRIA, Albrecht Főherczeg Uradalma Apatin HU
    1881-
    1892-MOHÁCS, Rosenfeld Simon, Mohács, HU
    1893-MOHÁCS, Rebuilt United Schönichen-Hartmann Shipyard, Machine & Boiler Works Budapest/Újpest HU
    L:30,3m B:6,00m D:1,4m Disp:116,00t MP:100 LE
    Length overall:30,3 m
    Lenght between perpendiculars:28,00 m
    Extrem breadth:6,00 m
    Beam:4,9 m
    Depth:1,98 m
    Draft:1,4 m
    Displacement:116,00 t
    Output of main engine:100 LE
    1899-IRMA, Schödl Károly, Budapest, HU
    1911-(1913?) IRMA, Sand and Gravel Transportation Co., Budapest, HU
    1922-IRMA, Újlaki Téglagyár (Brick Factory of Újlak).
    1944-Blown by german troops at 2027,5 km of the Danube
    1951-Lifted up ant transported back to Hungary
    1953-FK 312, Rebuilt Southern Yard of FOKA Budapest HU
    Rebuild az motorship
    L:30,8m B:7,2m D:0,9m Disp:116,00t MP:160 LE
    Length overall:30,8 m
    Lenght between perpendiculars:29,25 m
    Extrem breadth:7,2 m
    Beam:5,31 m
    Fixpoint height:5,68 m
    Depth:1,8 m
    Draft:0,9 m
    Displacement:116,00 t
    Main engine type:Ricardo-Stork S-160. Diesel (4 cylinder.)
    Output of main engine:160 LE
    1972-FK 312, Rebuilt Baja Yard of FOKA Baja HU
    received a new auxiliary machine and electrical equipment.
    1978-rejected after more than 100 working years.
    1981-BALATON, Balatonboglár Council.
    2008-április 17.-én a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal kezdeményezte a hajó védetté nyilvánítását, miután ismeretlen tettesek géppel lefűrészelték és eltulajdonították a hajó bronz hajócsavarját.
    2009-május 7.-én a leromlott állapotú hajó a kora esti órákban gyújtogatás következtében kiégett.
    2011-nyarán pályázati támogatásból a hajótestet helyreállítják. 2012 július 22-én hajózástörténeti kiállítás nyílik a hajóban.