1921-LIV., Épült
Ganz-LI. típusú gőzüzemű csavaros személyhajó #1355
Ganz és Tsa. Danubius Gép-, Waggon- és Hajógyár RT Budapest/Újpest HU
eredetileg Stathatos aldunai hajótulajdonos.
L:35,80m D:1,65m MP:260 LE ▼
Legnagyobb hossz: | 35,80 m |
Hossz a függélyek között: | 35,00 m |
Szélesség a főbordán: | 5,00 m |
Fixpont magasság: | 6,40 m |
Oldalmagasság: | 2,20 m |
Legnagyobb merülés: | 1,65 m |
Főgép típus: | gőzgép |
Főgép teljesítmény: | 260 LE |
Befogadó képesség: | 290 fő |
|
1921-LIV.sz. csavargőzös, MFTR.
1941-ben a Jugoszláviai hadműveletek idején a Királyi Magyar Folyamőr Erők II. Őrnaszádosztályában hadi szolgálatra beosztva.
1944- végén az óbudai Dunaágban a Folyamőr laktanya előtt elsüllyesztve.
1945-ben kiemelve és üzembe állítva. december 20-tól a főváros belterületén átkelési hajójárat lebonyolítására igénybe véve.
1950-A Budapest-Dunaszekcső szakaszon Jankovits Ferenc parancsnoksága alatt vontatószolgálatra beosztva.
1963-ban selejtezve.
1965-ZEBEGÉNY, Átépítve
MHRT-400-as típusú motoros személyhajó MAHART Újpesti Hajójavító Budapest/Újpest HU
motorhajóvá átépítve és megszélesítve.
L:37,33m B:6,67m D:1,50m Disp:200-253 t MP:400 (320rpm) LE ▼
Legnagyobb hossz: | 37,33 m |
Hossz a függélyek között: | 36,45 m |
Legnagyobb szélesség: | 6,67 m |
Szélesség a főbordán: | 6,35 m |
Fixpont magasság: | 7,00 m |
Oldalmagasság: | 2,17 m |
Legnagyobb merülés: | 1,50 m |
Vízkiszorítás: | 200-253 t |
Főgép típus: | LÁNG 6LD315R |
Főgép teljesítmény: | 400 (320rpm) LE |
Holtvizi sebesség: | 21 km/h |
Befogadó képesség: | 400 fő |
|
1967-ZEBEGÉNY, MAHART Balatoni Hajózási Üzemigazgatóság, Budapest/Siófok felhajózik a Balatonra.
1994-ben leselejtezik. Láng motorját testvére, a HUNNIA kapta meg.
1998-ATTILA, Átépítve
Kétcsavaros meghajtás
MP:2x150 LE ▼
Főgép típus: | 2xRába |
Főgép teljesítmény: | 2x150 LE |
|
2013-ATTILA, Átépítve
főgépcsere, távolabbra kerülő tengelyek, nagyobb kormánylapátok
MP:2x250 LE ▼
Főgép típus: | 2 x Daewoo L086 |
Főgép teljesítmény: | 2x250 LE |
|