Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
BALATON exFK 312 exIRMA exMOHÁCS exALEXANDRIA exPETŐFI exBALATON
- Állapot:üzemen kívül1872-BALATON, Épült SchH-BALATON típusú csavaros gőzhajó #6 Schönichen Hermann-féle Hajógépgyár, Gép- és Kazánép. Intézet Budapest/Újpest HUL:27,40m B:4,68m D:1,20m MP:80 LE ▼
Legnagyobb hossz: 27,40 m Legnagyobb szélesség: 4,68 m Oldalmagasság: 2,50 m Legnagyobb merülés: 1,20 m Főgép típus: M. Schimmelbusch (Bécs) compaund gőzgép Főgép teljesítmény: 80 LE 1872-BALATON, Zala-Somogyi Gőzhajó Társulat Keszthely HU1874-ben áruszállítás céljára hat fauszályt vásároltak, amelyekkel főleg követ és bort szállítottak a már vasúti összeköttetéssel bíró déli partra.1877-BALATON, Rév-fülöp-Boglári Gőzhajózás (Günsberger Lázár-Greiner Dávid)1878-PETŐFI, Egyesült Körösi Gőzhajózási Vállalat Szarvas HU1878-a hajó a Dunára került. Más forrás szerint a hajót 1879-ben árverezték el a Balatonról a Dunára1879-ALEXANDRIA, Albrecht Főherczeg Uradalma Apatin HU1881-ben a hajó a Dunán Bezdán és Batina (Kiskőszeg) között közlekedett. (Vízügyi és Hajózási Közlöny . évi 1. szám)1892-MOHÁCS, Rosenfeld Simon révbérlő, Mohács, HU1893-MOHÁCS, Átépítve Schönichen-Hartmann-féle Egyesült Hajó-, Gép- és Kazángyár Budapest/Újpest HUÚj kazánt kapott, gőzgépét felújítottákL:30,3m B:6,00m D:1,4m Disp:116,00t MP:100 LE ▼Legnagyobb hossz: 30,3 m Hossz a függélyek között: 28,00 m Legnagyobb szélesség: 6,00 m Szélesség a főbordán: 4,9 m Oldalmagasság: 1,98 m Legnagyobb merülés: 1,4 m Vízkiszorítás: 116,00 t Főgép teljesítmény: 100 LE 1899-IRMA, Schödl Károly építési vállalkozó, Budapest, HU1911-(1913?) IRMA, Budapesti Homok és Kavicsszállító Vállalat, Budapest, HU1922-IRMA, Újlaki Téglagyár1926-IRMA, Egyesült Építőipari és Hajózási Rt. Budapest HU1930-IRMA, Nagybátony-Újlak Egyesült Iparművek Rt. Budapest HU1944- végén a 2027,5 fkm-nél (Aggsbach) a németek robbantással elsüllyesztették1951- június-júliusban kiemelték és hazahozták.1953-FK 312, Átépítve FOKA V. Déli Műhelye Budapest HUÁtépítés motoros hajóváL:30,8m B:7,2m D:0,9m Disp:116,00t MP:160 LE ▼Legnagyobb hossz: 30,8 m Hossz a függélyek között: 29,25 m Legnagyobb szélesség: 7,2 m Szélesség a főbordán: 5,31 m Fixpont magasság: 5,68 m Oldalmagasság: 1,8 m Legnagyobb merülés: 0,9 m Vízkiszorítás: 116,00 t Főgép típus: Ricardo-Stork S-160. Diesel (4 heng.) Főgép teljesítmény: 160 LE 1953-FK 312, FOKA Folyamszabályozó és Kavicskotró Vállalat Budapest HU1978-több mint 100 éves szolgálat után selejtezve. Évekig Lágymányosi öbölben állt.1981-BALATON, Boglárlelle Nagyközség. A hajót a FOKA múzeum létesítése céljából átadta Boglárlelle Nagyközségnek. A Közlekedési Múzeum és a MAHART jóvoltából visszakerült Boglárra, ahol 1984-ben partra került a kikötőben. A múzeumi célú hasznosítás kötelezettségét figyelmen kívül hagyva a hajót egy vállalkozónak vendéglátó tevékenység céljára bérbe adták. Az addig hiánytalanul megőrzött belső berendezéseket elbontották.2008-április 17.-én a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal kezdeményezte a hajó védetté nyilvánítását, miután ismeretlen tettesek géppel lefűrészelték és eltulajdonították a hajó bronz hajócsavarját.2009-május 7.-én a leromlott állapotú hajó a kora esti órákban gyújtogatás következtében kiégett.2011-nyarán pályázati támogatásból a hajótestet helyreállítják. 2012 július 22-én hajózástörténeti kiállítás nyílik a hajóban.