1874-
1877-BALATON, Rév-fülöp-Boglári Gőzhajózás (Steamshipping of Révfülöp-Boglár Co.)
1878-the ship was moved to the Danube
1881-
1892-MOHÁCS, Rosenfeld Simon, Mohács, HU
1893-MOHÁCS, Rebuilt
United Schönichen-Hartmann Shipyard, Machine & Boiler Works Budapest/Újpest HU
L:30,3m B:6,00m D:1,4m Disp:116,00t MP:100 LE ▼
Length overall: | 30,3 m |
Lenght between perpendiculars: | 28,00 m |
Extrem breadth: | 6,00 m |
Beam: | 4,9 m |
Depth: | 1,98 m |
Draft: | 1,4 m |
Displacement: | 116,00 t |
Output of main engine: | 100 LE |
|
1899-IRMA, Schödl Károly, Budapest, HU
1911-(1913?) IRMA, Sand and Gravel Transportation Co., Budapest, HU
1922-IRMA, Újlaki Téglagyár (Brick Factory of Újlak).
1944-Blown by german troops at 2027,5 km of the Danube
1951-Lifted up ant transported back to Hungary
1953-FK 312, Rebuilt
Southern Yard of FOKA Budapest HU
Rebuild az motorship
L:30,8m B:7,2m D:0,9m Disp:116,00t MP:160 LE ▼
Length overall: | 30,8 m |
Lenght between perpendiculars: | 29,25 m |
Extrem breadth: | 7,2 m |
Beam: | 5,31 m |
Fixpoint height: | 5,68 m |
Depth: | 1,8 m |
Draft: | 0,9 m |
Displacement: | 116,00 t |
Main engine type: | Ricardo-Stork S-160. Diesel (4 cylinder.) |
Output of main engine: | 160 LE |
|
1972-FK 312, Rebuilt
Baja Yard of FOKA Baja HU
received a new auxiliary machine and electrical equipment.
1978-rejected after more than 100 working years.
1981-BALATON, Balatonboglár Council.
2008-április 17.-én a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal kezdeményezte a hajó védetté nyilvánítását, miután ismeretlen tettesek géppel lefűrészelték és eltulajdonították a hajó bronz hajócsavarját.
2009-május 7.-én a leromlott állapotú hajó a kora esti órákban gyújtogatás következtében kiégett.
2011-nyarán pályázati támogatásból a hajótestet helyreállítják. 2012 július 22-én hajózástörténeti kiállítás nyílik a hajóban.