Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
Balatoni Hajózási Rt (1.), 1926-1948
Adatlap
Lajstrom
- Aktív:1926-1948▼Ország:HUVáros:BudapestA MÁV és a DSA vasúttársaság érdekköréhez tartozik. Igazgatóság: Budapest I., Mészáros utca 19., kirendeltség nyáron: Siófok
Az egyre rosszabb anyagi körülmények között működő Balatontavi Gőzhajózási Társaságot 1926-ban a Déli Vasút és a Magyar Államvasut vásárolta meg, és szervezte újjá Balatoni Hajózási Rt. néven. 1926.04.21-én jött létre, de az alapszabályt csak az októberi Közgyűlés hagyta jóvá. A következő évtől drasztikus viteldíj csökkentést hajtottak végre, aminek eredményeként a fogalom és a bevétel megnövekedett.
1927-től a gőzhajók mellé új, dízel üzemű hajókat helyeztek forgalomba.
A második világháború végén a visszavonuló német csapatok a társaság minden hajóját elsüllyesztették. A dolgozók erőfeszítéseinek eredményeként már 1945-ben újra indult a hajózás a hullámsírból kiemelt hajókkal (elsőként a TÜNDE motorossal, melyet a felrobbantás elől saját személyzete süllyesztett el Révfülöpnél).
1947.-i nyitómérlegben a társaság alaptőkéje 3,4 millió forint, mely 42.500 db. 80 Ft-os részvényből állt, ezek 99,4%-a a MÁV tulajdona volt.
1946. július 1. és 1948. július 1. között a társaság 2,4 millió forint hitelt folyósított a MÁV-nak.
1948 július 1.-től leválasztották a MÁV-ról és a Közlekedési és Postaügyi Minisztérium alá rendelték, új neve Balatoni Hajózási (Nemzeti) Vállalat.
Jankó Béla, "A 75 éves magyar állami hajózás története" nyománJogelődökJogutódok 1948
Gőzüzemű csavaros személyhajó-A/2.
HELKA Épült 1891 Schönichen-Hartmann-féle Egyesült Hajó-, Gép- és KazángyárL:35,22m D:1,65m MP:80 LEKELÉN Épült 1891 Schönichen-Hartmann-féle Egyesült Hajó-, Gép- és KazángyárL:35,22m B:5,00m D:1,65m MP:80 LE