1917-IV. KÁROLY, Épült
Ganz-IV. KÁROLY típusú gőzüzemű oldalkerekes személyhajó #1276
Ganz és Tsa. Danubius Gép-, Waggon- és Hajógyár RT Budapest/Újpest HU
L:77,40m B:15,313m D:1,75m MP:840 LE ▼
Legnagyobb hossz: | 77,40 m |
Hossz a függélyek között: | 75,00 m |
Legnagyobb szélesség: | 15,313 m |
Szélesség a főbordán: | 7,74 m |
Fixpont magasság: | 8,75 m |
Oldalmagasság: | 2,70 m |
Legnagyobb merülés: | 1,75 m |
Főgép típus: | Háromhengeres compound /triplex/ gép. #333 |
Főgép teljesítmény: | 840 LE |
Befogadó képesség: | 1200 fő |
|
1944- végén Ausztriába menekítik
1958-FELSZABADULÁS, Átépítve
MAHART Újpesti Hajójavító Budapest/Újpest HU
L:80,60m B:15,29m D:1,85m ▼
Legnagyobb hossz: | 80,60 m |
Legnagyobb szélesség: | 15,29 m |
Oldalmagasság: | 2,70 m |
Legnagyobb merülés: | 1,85 m |
|
1976-ban selejtezve, állóhajó állományba sorolva.
2000-SZŐKE TISZA II., Tiszayacht Kft. A Tápéi-öbölben áll.
2010-SZŐKE TISZA II., Technológia Tudásalapú Vállalkozásfejlesztési Nonprofit Kht.
2012-januárjában a part mellé húzott hajó aszimmetrikus kiapadás miatt (a tat bal oldala felült a parti rézsűn, az orr bebukott a víz alá) félig elsüllyedt a jeges Tápéi öbölben. A kiemelésére tett kísérletek sikertelenül jártak.
2012-Tárgyalások, árverések és szakértői vélemények a hajó egyes részeinek védetté nyilvánításáról és megmenthetőségéről. A hajó berendezéseinek egy részét (árbocrúd, árboctalp, kéménybillentő mechanika, horgonycsörlő, szellőző kürtő, 3 hengeres expanziós (Compaund) gőzgép, kormánymű-kormányrendszer, kormánylapát, gőz-segédkormány, lapátkerék-tengely és tengelycsapágyazás, a gép gyártmánytáblája) megőrzendő, védett műszaki emlékké nyilvánították. Ezt követően árverésen értékesítették a hajót egy fémhulladék feldolgozó vállalkozásnak.
2013-vízfelszín fölötti rész részlegesen szétbontva, a megőrzésre kijelölt alkatrészek egy része megsemmisült vagy eltűnt. A bontást végző vállalkozás tönkre ment.
2016-Portás Csaba