Elfogadom
Sütikezelés beállítása
A hajoregiszter.hu weboldal a kényelmes működés érdekében sütiket használ. Az oldal további használatával hozzájárul a sütik mentéséhez az ön számítógépére.
VASKAPU exĐERDAP exVASKAPU
- Állapot:szétbontva1898-VASKAPU, Épült DSchH-VASKAPU gőzüzemű köteles vontatóhajó #844 Danubius-Schönichen-Hartmann Egyesült Hajó- és Gépgyár RT. Budapest/Újpest HUA mederbe fektetett, közel 2 km hosszúságú, 33,5 mm vastag speciális szerkezetű sodronyt a hajó 2,5m átmérőjű dobra csévélte fel 2x250 LE-s gőzgépével, és így küzdötte fel magát magát és a felcsatolt vontatmányt a jellemzően 18 km/h folyási sebességű Vaskapu-csatornában. A hajó hajócsavarral is rendelkezett. Ha lekötött a sodronyról, akkor a sodronyt egy bójára kötötték át, ahonnan később ismét felvehető volt.L:53,70m B:7,40m D:2,20m Disp:191t MP:500 LE ▼
Legnagyobb hossz: 53,70 m Legnagyobb szélesség: 7,40 m Oldalmagasság: 3,20 m Legnagyobb merülés: 2,20 m Vízkiszorítás: 191 t Főgép teljesítmény: 500 LE 1898-VASKAPU, Al-dunai m. kir. Hajózási Hatóság Orsova HU1898-1914 a hajó a Vaskapu csatornában előfogatolta a hegymenő vontatmányokat.1914-ĐERDAP, (VASKAPU) néven, szerb hadizsákmányként szerb lobogó alatt a Fekete tengeren teljesít katonai szolgálatot.1916-Románia kapitulációja után a VASKAPU hiányában mozdonyos vontatást építenek ki a Vaskapu-csatornánál.1918-az osztrák-magyar folyami flotilla hajói a Fekete-tenger áthajózása után Herszonban találják meg1932-VASKAPU, MFTR Magyar (Királyi) Folyam- és Tengerhajózási RT Budapest HU Grében fölött előfogatként segíti a hajózást a duzzasztó megépítéséig.1945-VASKAPU, MESzHART Magyar-Szovjet Hajózási RT. Budapest HU1955-VASKAPU, MAHART Magyar Hajózási RT Budapest HU1971-selejtezve, Orsova felett partra futtatva.1990-körül vélhetően szétbontva.